arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۱۹۸۵۶
تاریخ انتشار: ۰۶ : ۱۱ - ۱۹ مرداد ۱۳۹۴

سرقت جواهرات پیرزن؛ انگیزه جنایت

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سارق سابقه‌دار صاحبخانه سابق‌اش را به قتل رساند تا طلا و جواهرات او را سرقت کند.به گزارش خبرنگار ما، خبر کشف جسد زنی ٦٥ ساله ساعت ١٠:٣٠ روز ٢٥ خرداد از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ١١٠ به کلانتری شهرری اعلام شد. بعد از تأیید خبر تیم‌های بررسی صحنه جرم اداره دهم و تشخیص هویت پلیس آگاهی تهران در محل حاضر شدند.

در همان بررسی‌های مقدماتی وجود آثار متعدد ضرب‌وجرح روی قسمت‌های مختلف بدن متوفی مشخص و علت مرگ انسداد شریان تنفسی گردن اعلام شد. همچنین مأموران روی درِ ورودی ساختمان آثار تخریب مشاهده کردند.

آنها پی بردند متوفی و همسرش در طبقه اول این ساختمان دوطبقه قدیمی سکونت داشتند و طبقه دوم نیز حدود چهار ماه پیش توسط مستأجر تخلیه شده بود.دختر مقتول که در زمان مراجعه به منزل مادرش با جسد وی روبه‌رو شده بود، درباره نحوه کشف جسد به کارآگاهان گفت: «قرار بود امروز برای انجام خرید، همراه مادرم به بازار برویم.

به همین دلیل به درِ منزل مادرم رفتم. هرچقدر زنگ را زدم، مادرم جواب نداد. او پاسخ‌گوی تلفن همراه و تلفن خانه نیز نبود این در حالی بود که ما ساعت١٠ آن روز برای رفتن به بازار با یکدیگر قرار گذاشته بودیم. به‌ناچار با کمک یکی از بچه‌های محل، در حیاط را باز کردم و خودم وارد خانه شدم. زمانی‌که وارد ساختمان شدم، دیدم در طبقه اول باز است. به‌سرعت خود را به داخل خانه رساندم که ناگهان با جسد مادرم در اتاق‌خواب روبه‌رو شدم. بلافاصله با پدر و برادرم تماس گرفتم و موضوع را به آنها اطلاع دادم».

دختر مقتول در ادامه اظهارات خود در پاسخ به سؤال کارآگاهان درباره سرقت احتمالی از منزل مادرش، گفت: «مادرم تعداد زیادی دستبند و النگو داشت که هیچ‌کدام از آنها در دستانش نبود». همسر مقتول نیز در اظهارات خود به کارآگاهان گفت: «طبق روال هر روز، ساعت پنج صبح برای رفتن به محل کار از خانه خارج شدم. در محل کار خود بودم که دخترم با من تماس گرفت و موضوع مرگ مادرش را اطلاع داد. زمانی‌که به خانه رسیدم، مأموران کلانتری در محل حضور داشتند و اعلام کردند همسرم به قتل رسیده است».

شوهر مقتول پس از اطلاع از موضوع سرقت طلا و جواهرات همسرش به ارزش بیش از ١٥ میلیون تومان، به کارآگاهان گفت: «تا حدود چهار ماه پیش، مردی ٣٧ساله به نام محمد به عنوان مستأجر در طبقه دوم محل سکونت ما زندگی می‌کرد تا اینکه از طریق تعدادی از همسایگان و اهالی محل به ما اطلاع داده شد این شخص دارای سابقه در زمینه سرقت است به همین علت بلافاصله با او تسویه‌حساب کردم و بعد از آن دیگر از وی خبری ندارم».

دستگیری «محمد» با توجه به اظهارات همسر مقتول، در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت و با انجام اقدامات پلیسی مشخص شد محل سکونت جدید وی در شهرستان کرج است. مأموران با مراجعه به این محل، اطلاع پیدا کردند محمد هم‌زمان با وقوع جنایت، آن خانه را تخلیه و به محل دیگری نقل مکان کرده است.در ادامه اقدامات پلیسی، سرانجام آخرین مخفیگاه محمد در کرج شناسایی شد و کارآگاهان وی را دستگیر کردند. در شرایطی که محمد در اظهارات اولیه منکر هرگونه ارتکاب یا اطلاع از جنایت شده بود، درنهایت ١٠ روز بعد از دستگیری، لب به بیان حقیقت گشود و به ارتکاب جنایت با انگیزه سرقت اعتراف کرد.

محمد در اعترافات خود به کارآگاهان گفت: «مدتی بود بدهکار بودم. با اطلاع دقیق از چگونگی حضور مقتول و همسرش در خانه، زمان خروج همسر مقتول و اطلاع دقیق از وضعیت مالی و نحوه بازکردن درِ ورودی ساختمان بدون داشتن حتی کلید در ورودی، تصمیم به سرقت گرفتم. روز حادثه پس از خروج همسر مقتول از خانه، به همان شیوه‌ای که چند بار در زمان سکونت در آن خانه به عنوان مستأجر در را باز کرده بودم، به‌آرامی وارد طبقه اول شدم. مقتول در اتاق‌خواب در حال استراحت بود که ناگهان متوجه طلا و جواهرات در دستانش شدم».

محمد در ادامه گفت: «به قصد سرقت، خود را به بالای سر مقتول رساندم و پتوی روی تخت را روی صورت او انداختم تا مرا شناسایی نکند اما با وجود این مقتول پتو را از روی صورتش کنار کشید و مرا شناسایی کرد. پس از آن تصمیم به قتل گرفتم. برای همین تکه پارچه‌ای را دور گردن این زن انداختم و او را به قتل رساندم. پس از ارتکاب جنایت تمامی طلا و جواهرات مقتول را سرقت کردم و با مراجعه به یکی از طلافروشی‌های منطقه شهرری، تمامی آنها را فروختم».

سرهنگ کارآگاه آریا حاجی‌زاده، معاون مبارزه با جرائم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ، با تأیید این خبر گفت: با توجه به اعتراف صریح متهم، محل فروش طلاها شناسایی و تمامی طلا و جواهرات مسروقه کشف شد.حاجی‌زاده افزود: با توجه به اعتراف صریح متهم به ارتکاب جنایت، قرار بازداشت موقت توسط مقام محترم قضائی صادر شده و متهم برای انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته است.

منبع: شرق
نظرات بینندگان