arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۱۹۹۸
تاریخ انتشار: ۵۶ : ۰۹ - ۲۸ اسفند ۱۳۸۹

تعویق افتتاح واحدهاي مسكن مهر به‌دليل گراني مصالح و گازوئيل

رييس اداره مسكن و شهرسازي مسجدسليمان گفت: ميزان پرداخت تسهيلات در طرح مسكن مهر اين شهرستان در مقايسه با جذب آورده‌هاي اعضا تفاوت زيادي دارد و بايد آنها را به يك سطح رساند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رييس اداره مسكن و شهرسازي مسجدسليمان گفت: ميزان پرداخت تسهيلات در طرح مسكن مهر اين شهرستان در مقايسه با جذب آورده‌هاي اعضا تفاوت زيادي دارد و بايد آنها را به يك سطح رساند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری انتخاب به نقل از ایسنا ، "سيدرضا غفاري"،  اظهار كرد: ميانگين جذب آورده‌هاي اعضاي تعاونيها در طرح مسكن مهر شهرستان مسجدسليمان حدود 2 ميليون تومان است.

وي افزود: برترين تعاوني‌هاي مسكن مهر اين شهرستان بيش از 70 درصد از تسهيلاتي كه دولت در اختيارشان قرار داده، استفاده كرده‌اند اما اين تعاونيها حدود 30 درصد از آورده‌هاي اعضايشان را جذب كرده‌اند.

غفاري با اشاره به اين‌كه واحدهاي طرح مسكن مهر مسجدسليمان در قالب 13 تعاوني و سه انبوهساز سه‌جانبه در حال ساخت است، خاطرنشان كرد: اين واحدها در سه منطقه تلخاب، كوي امام رضا(ع) و منطقه نمره 2 در حال ساخت هستند.

وي تصريح كرد: واحدهاي منطقه تلخاب در زميني به مساحت 46 هكتار ساخته مي‌شوند كه در حال حاضر عمليات پي‌زني تمام واحدهاي آن به پايان رسيده و 50 درصد آنها نيز در مرحله سفت‌كاري قرار دارند. همچنين آماده‌سازي اين منطقه بيش از 70 درصد پيشرفت فيزيكي دارد.

غفاري با بيان اين كه كار آماده‌سازي منطقه 15 هكتاري كوي امام رضا(ع) نيز به ‌پايان رسيده است، گفت: قرارداد اجراي اين منطقه با پيمانكار واجد شرايط منعقد شده اما با توجه به اين‌كه خاك اين منطقه به دليل خاك‌ريزي‌هاي غيرمجاز تا حدودي نرم شده است، يك مشاور ژئوتكنيك واجد شرايط براي نمونه‌برداري و آزمايش به‌ كار گرفته شد.

وي ادامه داد: نمونه‌برداريها انجام و نتايج ارسال شده است كه هم‌اكنون در حال منطبق كردن پي‌سازي‌ها با اين نتايج هستيم.

رييس اداره مسكن و شهرسازي مسجدسليمان با اشاره به اين‌كه قرار بود سال‌جاري تعدادي از واحدهاي طرح مسكن مهر اين شهرستان به بهره‌برداري برسند، بيان كرد: به دليل اجراي قانون هدفمندكردن يارانه‌ها و گراني مصالح و گازوئيل، مدتي اين امر به تعويق افتاد اما مطمئنا تا قبل از تابستان سال آينده طرح مسكن مهر به‌ پايان مي‌رسد.

 

نظرات بینندگان