arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۲۰۰۹۳
تاریخ انتشار: ۳۸ : ۱۴ - ۲۰ مرداد ۱۳۹۴

هزینه آموزش خلبانی چقدر است؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

هزینه حضور در یک دوره آموزش خلبانی بیش از ۱۵ میلیون تومان برآورد می‌شود.
 
به گزارش تسنیم، گسترش امکانات و خدمات باعث شده دیگر فقط خیابان ها شاهد خودنمایی و ویراژ ماشین­ های لوکس ثروتمندان نباشد چرا که این بار رقابت آنها در آسمان است تا تفریح خلبانی را تجربه کنند.
 
با این حال، بررسی‌های میدانی از این تفریح هیجان انگیز نشان می دهد آرزوی پرواز با هواپیما در صورتی محقق می شود که فرد متقاضی گواهینامه لازم برای پرواز را از سازمان هواپیمایی کشور اخذ کند.
 
106 ساعت آموزش
اخذ گواهینامه پرواز با هواپیما نیاز به یک آموزش 106ساعته دارد. 60ساعت آموزش به صورت تئوری است که شامل مباحث آیرودینامیک، مکالمات، هواشناسی، قوانین و مقررات پرواز و شناخت موتور هواپیما می شود.
 
آئین نامه 2.5 میلیون تومانی خلبانی
هزینه گذراندن دوره تئوری پرواز با هواپیما حدود 2.5میلیون تومان تمام می شود. مدت زمان لازم برای برگزاری این دوره ها حدود دو ماه تا دو ماه و نیم است.
 
46ساعت از این زمان نیز به آموزش عملی پرواز با هواپیما با حضور مربی اختصاص دارد. حداقل 10 ساعت بعد از شروع پرواز، هنرجو می تواند اولین پرواز را به تنهایی انجام دهد.
 
مانورهای حرفه ای و پیشرفته نیز با همراهی کاپیتان پرواز به هنرجو آموزش داده خواهد شد.
 
هزینه آموزش عملی پرواز
بر اساس گزارش‌های میدانی، هزینه متوسط دوره عملی آموزش پرواز با هواپیما 14 تا 15میلیون تومان می شود.
 
در پایان دوره ها، گواهینامه بین‌المللی خلبانی از طرف سازمان هواپیمایی کشوری صادر خواهد شد و در صورت اخذ گواهینامه هنرجو می تواند پرواز به شهرهای دیگر را تجربه خواهد کرد.
نظرات بینندگان