arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۲۰۱۳۰
تاریخ انتشار: ۵۸ : ۱۵ - ۲۰ مرداد ۱۳۹۴

افخم: دور دوم سفر منطقه ای ظریف امروز با بیروت آغاز می شود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سخنگوی وزارت امور خارجه گفت دور دوم سفر محمد جواد ظریف امروز با سفر به بیروت آغاز می شود و طی آن درباره موضوعات مختلف دو جانبه و منطقه ای ، طرح جدید ایران برای حل مشکل سوریه و نیز نتایج مذاکرات هسته ای گفت و گو خواهد شد.

مرضیه افخم روز سه شنبه به خبرنگار ایرنا گفت : دور دوم سفر دکتر ظریف امروز با سفر به بیروت آغاز می شود وموضوعات مختلف دوجانبه و تحولات منطقه ای و بحران تروریسم و افراطیگری از محورهای مورد مذاکره است.

وی افزود: همچنین طرح جدید ایران برای کمک به حل مشکل سوریه و همچنین ابعاد و آثار نتایج مذکرات هسته ای دراین سفرها مورد گفتگوقرار می گیرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به دیدگاه ایران برای حل مشکل سوریه اظهارداشت : سیاست جمهوری اسلامی ایران در خصوص بحران سوریه از آغاز بر سه اصل منطقی استوار بوده است ؛ احترام به حق مشروع ملت سوریه برای اصلاح و تعیین سرنوشت خود٬ مخالفت با مداخله بیگانگان که بابت سیاست های مستقل دولت سوریه و حمایت از مقاومت در صدد تسویه حساب با این کشور هستند و مخالفت با استفاده از تروریسم جهت تحقق اهداف سیاسی.

افخم اضافه کرد :طرح چهار ماده ای ایران جهت کمک به حل بحران سوریه هم در چارچوب اصولی که ذکر شد تهیه و در حال روزامد شدن است که پس از مشورت و رایزنی با دولت سوریه و سایر بازیگران موثر ارائه خواهد شد.

سخنگوی وزارت امورخارجه تصریح کرد :جمهوری اسلامی ایران از ابتدای بحران بر این باور بوده که بحران سوریه راه حل نظامی ندارد و می بایست بر اساس راه حل سیاسی ودیپلماتیک مبتنی بر گفتگو و توافق خاتمه یابد.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان