arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۲۰۱۳۴
تاریخ انتشار: ۱۷ : ۱۷ - ۲۰ مرداد ۱۳۹۴

ادعای ممنوع السفر شدن نوری مالکی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 پایگاه اینترنتی خبر پرس در گزارشی نوشت منابع امنیتی در فرودگاه بغداد پایتخت عراق فاش ساختند مقامات امنیتی این کشور پس از تصمیم حیدر العبادی نخست وزیر عراق به ممنوع السفر کردن تعدادی از مقامات در پی افزایش تظاهرات مردمی در درخواست برای مواخذه مفسدان، نوری مالکی معاون رئیس جمهور را از سفر به خارج منع کرده اند.

حیدر العبادی روز یکشنبه گذشته گفت دولتش اشتباهات نظام سیاسی را که در طول سال های گذشته روی هم انباشته شده است تحمل نخواهد کرد. وی در عین حال تاکید کرد مسئولیت اصلاح اوضاع بر عهده دولت است.

شورای وزیران عراق، بسته اصلاحات پیشنهادی عبادی را که ناظر بر لغو مناصب معاونان رئیس جمهور و نخست وزیر و همچنین دور نگه داشتن همه مناصب عالیه از سهم خواهی های حزبی و فرقه ای است، تصویب کرد. این طرح همچنین شامل کوچک سازی وزارتخانه ها و نهادها به منظور افزایش توانمندیها و کاهش هزینه های آنها و همچنین لغو امتیازات استثنایی مقامات، نهادها، سازمان های دولتی و مسئولان بازنشسته و بازگشایی پرونده های قبلی و کنونی فساد زیر نظر کمیته ای موسوم به کمیته «از کجا آورده ای؟» است.

این بسته اصلاحی یک روز پس از درخواست مرجعیت عالی شیعیان آیت الله العظمی سیستانی از عبادی نخست وزیر برای مبارزه با فساد با «مشت آهنین» و تعیین مسئولان براساس صلاحیت و شایستگی و نه بر اساس وابستگی های حزبی یا فرقه ای آنان و همچنین پس از اعتراضات گسترده مردمی در تعدادی از استان های این کشور ارائه شد.

منبع : خبرگزاری صدا و سیما
نظرات بینندگان