arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۲۰۲۵۰
تاریخ انتشار: ۲۹ : ۱۳ - ۲۱ مرداد ۱۳۹۴

الحاق ناوهای موشک‌انداز جدید به «نداجا»

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فرمانده نیروی دریایی ارتش از تجهیز این نیرو به یگان‌ها و تجهیزات جدید شامل ناو موشک‌انداز، ناوشکن جدید و یگان‌های شناور سطحی و زیرسطحی در سال‌های ۹۴ و ۹۵ خبر داد.
 
امیر دریادار حبیب الله سیاری، فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران اخیرا با حضور در محل صنایع الکترونیک شیراز از توانمندی ها و دستاوردهای جدید بخش های مختلف این سازمان شامل محصولات راداری و سوناری، تجهیزات رزمی آبی اعم از زیر آب، سطح آب و بالای دریا و ساحل بازدید کرده است.

وی طی سخنانی در این خصوص گفت: این تجهیزات درون ناوهای موشک انداز، ناوشکن ها، ناوهای پشتیبانی، زیر دریایی ها و وسایل و تجهیزات پروازی کاربرد دارد.

به گزارش فارس، فرمانده نداجا از تجهیز این نیرو به یگان ها و تجهیزات جدید شامل ناو موشک انداز، ناوشکن جدید و یگان های شناور سطحی و زیرسطحی در سال 94 و 95 خبر داد و افزود: این اقدام مهم که نشانگر خودکفایی جمهوری اسلامی ایران در تامین تجهیزات دفاعی دریایی است، قطعا جهانیان را بار دیگر متعجب خواهد کرد.

وی توانمندی و تخصص متخصصان صنایع الکترونیک شیراز را بسیار خوب ارزیابی کرد و افزود: پیشرفت های این صنعت در شیراز با رشدی جهشی پیش می رود.

سیاری، صنایع الکترونیک شیراز را یکی از مهمترین و اثرگذارترین منابع تامین تجهیزات نیروی دریایی راهبردی جمهوری اسلامی ایران برای حضور در دریای آزاد دانست.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به پهلو گیری سی و پنجمین ناوگروه نیروی دریایی بعد از 50 روز ماموریت در خلیج عدن اشاره کرد و افزود: این ناوگروه که در بندر سلاله عمان پهلو گرفته است بعد از 3 روز، بار دیگر ماموریت 50 روزه خود را در خلیج عدن، باب المندب و دریای سرخ آغاز خواهد کرد.
نظرات بینندگان