arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۲۰۲۶۱
تاریخ انتشار: ۵۹ : ۱۳ - ۲۱ مرداد ۱۳۹۴

قبل از خواب پاهاي خود را ماساژ دهيد

ماساژ دادن يكي از بهترين راه‌ها براي رسيدن به آرامش است كه براي سلامتي نيز مفيد است. خودتان هم مي‌توانيد اين كار را در خانه انجام دهيد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
ماساژ دادن سوخت و ساز بدن را بهبود مي‌بخشد، باعث ترشح عرق شده و چربي بدن را پايين مي‌آورد، جريان گردش خون را بهتر كرده و سرعت جريان خود را در ميان بافت‌هاي بدن افزايش مي‌دهد. انجام اين كار براي پوست بسيار مفيد است چرا كه باعث مي‌شود تا پوستي سالم و زيبا داشته باشيد و جوان‌تر به نظر برسيد.
با اين كار اسيدهايي كه باعث گرفتگي عضلات مي‌شوند از بين مي‌روند. يكي ديگر از فايده ماساژ دادن هضم بهتر مواد غذايي و شل كردن عضلات بدن است. با ماساژ دادن و ايجاد فشار بر نقاط خاصي از پاها، بسياري از بيماري‌هايتان درمان شده و وضعيت ساير اندام‌هاي بدن نيز بهبود مي‌يابند.
كارشناسان اين امر توصيه مي‌كنند كه هر شب قبل از خواب پاهايتان را به مدت ۱۰ الي ۱۵ دقيقه ماساژ دهيد و نتيجه مثبت اين كار را ببينيد. متخصصان مي‌گويند ماساژ دادن نوعي درمان است كه بايد مورد توجه باشد. انتهاي بسياري از عصب‌ها در كف پاهايتان قرار گرفته‌اند كه با ساير اعضاي بدن مرتبط هستند. متخصصان مي‌گويند پاها نقشه‌اي از كل بدن هستند و وقتي آنها را ماساژ مي‌دهيم، تك‌تك اعضاي بدن تحريك مي شوند.
به همين علت است كه پاها نقش بسيار مهمي در دستگاه عصبي دارند. پس بنا بر توصيه متخصصان هر شب قبل از خواب با انگشت شست تمام نقاط كف پاي خود را به مدت چند ثانيه محكم فشار دهيد.

ساعت24
نظرات بینندگان