arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۲۰۲۸۴
تاریخ انتشار: ۲۲ : ۱۵ - ۲۱ مرداد ۱۳۹۴

علی لاریجانی به نیویورک می رود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
دبیرکل گروه بین المجالس جمهوری اسلامی ایران گفت: علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی به همراه هفت نماینده اوایل شهریورماه در چهارمین اجلاس روسای پارلمان های جهان در نیویورک شرکت می کند.

سید موید حسینی صدر روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی ایرنا افزود: این اجلاس از نهم شهریورماه (31 آگوست) تا 1 شهریورماه ( 2 سپتامبر 2015 ) در دفتر سازمان ملل در نیویورک برگزار می شود.

وی یادآور شد: رییس مجلس شورای اسلامی را در این اجلاس، احمدرضا دستغیب رییس بین المجالس ایران، کاظم جلالی عضو کمیته حقوق بشر اتحادیه بین المجالس، جواد جهانگیرزاده عضو کمیته روابط اتحادیه بین المجالس جهانی با سازمان ملل، علیرضا مرندی، یک نماینده از نمایندگان اقلیت های مذهبی در مجلس، یک نماینده زن و بنده، همراهی می کنیم.

دبیر کل گروه بین المجالس ایران خاطرنشان کرد: تمامی این نمایندگان عضو بین المجالس و کمیته های آن هستند.

حسینی صدر ادامه داد: تاکنون برای تعدادی از نمایندگان روادید صادر نشده است که امیدواریم به زودی صادر شود.

وی که همچنین عضو کمیته صلح و امنیت بین المللی اتحادیه بین المجالس جهانی است، یادآور شد: موضوع اصلی اجلاس نیویورک صلح و امنیت بین المللی است.

به گزارش ایرنا، اجلاس روسای پارلمان های جهان اجتماع منحصر به فردی برای گفت وگو و همکاری بین مجالس دنیا در بالاترین سطح است.

موضوع چهارمین اجلاس روسای پارلمان های جهان، صلح، دمکراسی و توسعه از نگاه مجالس است. این اجلاس بخشی از مجموعه نشست هایی در سطوح بالا است که به اجلاس سالانه سازمان ملل متحد در اواخر سپتامبر 2015 منتهی می شود که در آن اهداف توسعه پایدار پیگیری خواهد شد.

این اجلاس توسط اتحادیه بین المجالس جهانی (IPU) برگزار می شود.
نظرات بینندگان