arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۲۰۴۰
تاریخ انتشار: ۱۷ : ۱۴ - ۲۸ اسفند ۱۳۸۹

جابه جايي 7 ميليون مسافر تا ديروز

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت: ناوگان حمل و نقل عمومی جاده ای کشور از 25 اسفند تا دیروز هفت میلیون مسافر را جا به جا کرده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت: ناوگان حمل و نقل عمومی جاده ای کشور از 25 اسفند تا دیروز هفت میلیون مسافر را جا به جا کرده است.

به گزارش خبرگزاری انتخاب؛ شهریار افندی زاده در مصاحبه با تلویزیون با بیان اینکه با امکاناتی که فراهم شده است مسافران مشکل جا به جایی و تهیه بلیت ندارند افزود: امسال سه میلیون و 200 هزار بلیت پیش فروش شد که مردم بر اساس آن برای سفر برنامه ریزی کرده اند. وی گفت: 80 هزار کیلومتر راه های اصلی و فرعی در کشور وجود دارد که 1100 گروه راهداری برای خدمت رسانی به مردم در این راه ها مستقر شده اند.

 افندی زاده اضافه کرد: برای هر 100 کیلومتر یک گشت راهداری قرار داده شده که مجهز به دستگاه های جی پی اس است و مشکلات راهها و حوادث را به مرکز مدیریت راه های کشور انتقال می دهد. وی به استقرار 100 اردوگاه سیار در کنار 605 راهدارخانه اصلی اشاره کرد و گفت: 670 گروه تعمیراتی نیز در راه های کشور مستقر هستند تا به مردم خدمات رسانی کنند.

افندی زاده اضافه کرد: سامانه پیامک 3000143 آماده دریافت مسائل و مشکلات مسافران است و سامانه پیامک 3000141 و تلفن گویای 141 نیز وضع راهها را به اطلاع مسافران می رساند. افندی زاده گفت: امسال بیش از 300 دستگاه تردد شمار وضع ترافیک جاده های کشور را به مرکز مدیریت راهها اعلام می کنند.

وی با بیان اینکه 500 هزار نیرو شامل پلیس راهداری و نیروهای امداد در جاده های کشور مستقرند گفت: بیش از 20 هزار اتوبوس، 40 هزار مینی بوس و 33 هزار تاکسی برون شهری برای جا به جایی مسافران اختصاص یافته است. افندی زاده خاطرنشان کرد: پیش بینی شده است 42 میلیون مسافر در تعطیلات نوروزی از طریق حمل و نقل عمومی جاده ای جابجا شوند و حداقل 8 میلیون مسافر نیز با قطار، هواپیما و وسایل نقلیه دریایی جا به جا می شوند
نظرات بینندگان