arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۲۰۵۶۶
تاریخ انتشار: ۰۹ : ۱۰ - ۲۳ مرداد ۱۳۹۴

مهار تورم نتیجه تلاش تیم سیاسی دولت است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
یک کارشناس اقتصادی با اشاره به اینکه کاهش تورم و رشد اقتصادی حاصل بهبود انتظارات جامعه نسبت به وضعیت اقتصاد از زمان آغاز به کار دولت روحانی بوده‌ است،‌گفت: آغاز مذاکرات هسته‌ای و در نهایت دست‌یابی به توافق باعث بهبود وضع اقتصاد، کاهش تورم و افزایش رشد شد.

مهدی تقوی در گفت‌وگو با ایسنا،‌با اشاره به اینکه روند مثبت مذاکرات هسته‌ای باعث بهبود وضعیت انتظارات مردم نسبت به اقتصاد و در نتیجه بهتر شدن شرایط اقتصادی شده‌ است، اظهار کرد: دولت روحانی با انجام دو کار توانست تورم را مهار کند. اول آنکه مذاکرات سیاسی را با غرب آغاز کرد و سپس آنکه در زمینه اقتصادی سیاست غلطی را در پیش نگرفت.

وی در پاسخ به این سوال که آیا بهبود شرایط اقتصادی بر دستیابی به توافق هسته‌ای تاثیرگذار بوده است، تصریح کرد: بر عکس، این آغاز مذاکرات و دستیابی به توافق بود که بر بهبود شرایط اقتصای آثار مثبت بر جای گذاشت.

این اقتصاددان در این‌باره عنوان کرد: در واقع دستیابی به شرایط بهتر در اقتصاد در نتیجه تلاش تیم سیاسی بوده است و همین که تیم اقتصادی با سیاست‌های اشتباه کار را خراب نکرد جای شکر دارد.

تقوی درباره اولویت‌های پساتحریم تیم اقتصادی در سیاست‌گذاری، خاطرنشان کرد: مزیت دستیابی به توافق برای اقتصاد آزادسازی دارایی‌های بلوکه شده ایران است، اما مشکل کار دولت این است که قیمت نفت به پایین‌ترین حد خود رسیده‌ است، اگر قیمت نفت معادل قیمت در دوران دولت سابق بود آنگاه ساختار اقتصاد سریع‌تر اصلاح می‌شد.
نظرات بینندگان