arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۲۰۵۷۷
تاریخ انتشار: ۰۹ : ۱۱ - ۲۳ مرداد ۱۳۹۴

عذرخواهي تلگرام از ايران به دليل انتشار استيکرهاي غير اخلاقي

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :


وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات گفت: مديريت نرم افزار تلگرام به دليل انتشار استيکرهاي غير اخلاقي توسط کاربران در اين شبکه مجازي، از جمهوري اسلامي ايران عذرخواهي کرد.

حمودواعظي اظهارکرد: مديريت اين شبکه مجازي در ايميلي که براي وزارت ارتباطات فناوري اطلاعات ارسال کرده است متعهد شده براساس قوانين جمهوري اسلامي فعاليت داشته باشد و اين استيکرهاي غير اخلاقي را از شبکه خود براي کاربران ايراني حذف کند.

به گفته، وي مديريت تلگرام به صورت مستقيم در استيکرهاي غيراخلاقي نقشي نداشته است و آنچه طراحي شده در فضاي آن توزيع شده، توسط کاربران انجام شده است.

وي اضافه کرد: تلگرام در ابتداي فعاليت در ايران به کاربرانش اجازه داد با اختيار خودشان استيکرهابي طراحي کرده و از آن استفاده کنند و برخي از کاربران ايراني نيز با استفاده از ظرفيت ، استيکرهاي غير اخلاقي را انتشار دادند که باعث نارضايتي نيز شده بود.

وزير دولت يازدهم تصريح کرد: دولت يازدهم با نرم افزارها و شبکه هاي اجتماعي که در چارچوب قوانين جمهوري اسلامي کار کنند مشکلي ندارد و فقط با فعاليت شبکه هايي که بخواهند اين چارچوب را رعايت نکنند، برخورد مي شود.

واعظي اظهارکرد: کاربران شبکه هاي مجازي بايد بدانند که اگر در چارچوب قوانين کشورمان در اين فضا کار نکنند، ممکن است دستگاه هاي نظارتي اين شبکه ها را فيلتر کنند.

وي تصريح کرد: پس از تذکر ما نسبت به استيکرهاي غير اخلاقي در تلگرام و پيگيري اين شبکه مجازي، وضعيت خوبي در اين شبکه ايجاد شده و از انتشار استيکرهاي غير اخلاقي جلوگيري شد.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان