arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۲۰۶۰۰
تاریخ انتشار: ۳۹ : ۱۲ - ۲۳ مرداد ۱۳۹۴

چند درصد ایرانی ها اینترنت دارند؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مرکز مدیریت توسعه ملی اینترنت، ضریب نفوذ کاربران اینترنت در ایران را ۷۳.۹۴ درصد اعلام کرد.

آمار مرکز «متما» مربوط به پایان سال ۹۳ است و بر اساس آن ۷۳.۹۴ درصد مردم ایران از طریق اینترنت ADSL، اینترنت دایل‌آپ، وایمکس، اینترنت موبایل و اینترنت فیبر به شبکه متصل می‌شوند.

بر اساس آخرین آمار اعلام شده از سوی ایم مرکز، که طبق جمعیت ۷۵ میلیونی ایران برآورد شده است، ۵۵ میلیون و ۵۶۴ هزار و ۸۲۰ نفر در ایران کاربر اینترنت هستند.

طبق این بررسی‌ها، تعداد کل مشترکان اینترنت نیز ۳۷ میلیون و ۴۸۴ هزار و ۷۷ نفر اعلام شده است.

در این طبقه‌بندی، کاربران اینترنت موبایل با حدود ۲۳ میلیون و ۹۱۸ هزار و ۴۵۴ مشترک و ضریب نفوذ ۳۱.۸۳ درصد، بیشترین سهم اتصالات اینترنتی را به خود اختصاص داده‌اند.

همچنین تعداد کاربران اینترنت ADSL در ایران ۱۵ میلیون و ۵۷۴ هزار و ۹۸ نفر و تعداد مشترکان این فناوری شش میلیون و ۲۲۹ هزار و ۶۳۹ مشترک برآورد شده است.

در این راستا ضریب نفوذ اینترنت ADSL در ایران ۲۰.۷۲ درصد تخمین زده می‌شود.

طبق گزارش ضریب نفوذ اینترنت در ایران، شش میلیون و ۹۳۴ هزار و ۷۶۰ نفر همچنان کاربر اینترنت دایل‌آپ هستند و ضریب نفوذ این فناوری منسوخ شده در ایران ۹.۲۳ درصد گزارش شده است.

در زمینه کاربری اینترنت وایمکس نیز ۴.۰۳ درصد کاربران اینترنت از وایمکس استفاده می‌کنند و تعداد مشترکان این فناوری یک میلیون و ۲۱۲ هزار و ۶۰۳ و تعداد کاربران آن سه میلیون و ۳۱ هزار و ۵۰۸ نفر اعلام شده است.

در بخش اتصال به اینترنت از طریق فیبر نیز دو میلیون و ۶۵۶ هزار نفر مشترک اینترنت فیبر هستند و شش میلیون و ۱۰۶ هزار نفر از این فناوری استفاده می‌کنند که ضریب نفوذ ۸.۱۳ درصدی برای آن متصور می‌شود.

در این رده‌بندی ضریب نفوذ اینترنت، تهران با ۱۰۷ درصد و مازندران با ۹۶ درصد استان‌های دارای بیشترین کاربر اینترنت هستند.

این آمار در حالی است که تا پایان سال ۹۲ ضریب نفوذ اینترنت به ازای تعداد کاربران در ایران، حدود ۴۹.۱۳ درصد اعلام شده بود.

در این بررسی ضریب نفوذ اینترنت باند پهن در ایران ۴۲.۳۱ درصد تا پایان سال ۹۳ برآورد شده است که این پارامتر در سال ۹۲ حدود ۱۷.۷۷ درصد اعلام شده بود.
منبع: مهر
نظرات بینندگان