arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۲۰۶۹
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۱۳ - ۲۹ اسفند ۱۳۸۹

سارا پیلین: من یک مادر گرفتارم!

وی طی مبارزات انتخاباتی دو هزار و هشت نشان داد که نسبت به امور بین الملل عمیقا نااگاه است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
روزنامه گاردین نوشت، سارا پیلین فرماندار سابق ایالت الاسکای امریکا در سفر به هند احتمال شرکتش در مبارزات انتخابات ریاست جمهوری سال دو هزار و دوازده را رد نکرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری انتخاب، سارا پیلین که یک سیاستمدار محافظه کار جنجالی است، در دهلی نو با خودداری از رد نکردن این احتمال به گمانه زنی ها درباره اماده شدن برای رقابت در انتخابات دامن زد.

 وی که نامزد معاونت رئیس جمهور از حزب جمهوری خواه در سال دو هزار و هشت بود، در یک جلسه پرسش و پاسخ گفت که هنوز در این باره تصمیم نگرفته است. پیلین که خودش را یک مادر گرفتار توصیف کرد، تاکنون فقط سفرهای معدودی به خارج از کشور و حضور علنی محدودی در شبکه تلویزیونی فاکس و گفتگوهایی با پایگاههای اینترنتی اجتماعی داشته است.

وی طی مبارزات انتخاباتی دو هزار و هشت نشان داد که نسبت به امور بین الملل عمیقا نااگاه است.

این گفته وی معروف است که روسیه را می توان از الاسکا دید.

اشتباه سال گذشته وی درباره کره شمالی و جنوبی وضع را خراب تر کرد. تحلیلگران سیاسی در امریکا و هند گفته اند پیلین سعی دارد قبل از مبارزات انتخاباتی جدید اعتبارش را در زمینه سیاست خارجی تقویت کند.

وی که پنج فرزند دارد از هند به اسرائیل خواهد رفت. پیلین به منظور سخنرانی در کنفرانسی که بوسیله یک گروه رسانه داخلی سازمان دهی شده بود، به هند دعوت شد.

گفته می شود دریافتی وی برای چنین برنامه هایی تا صد هزار دلار است. وی از تعلل باراک اوباما رئیس جمهور امریکا در مورد خشونت های اخیر در لیبی و خاورمیانه انتقاد کرد.

سفر پیلین به هند فقط سه ماه پس از سفر کوتاه اما موفقیت امیز اوباما به ان کشور صورت گرفت. قبل از نطق پیلین، پروفسور ماهیش رانگاراجان از دانشگاه دهلی گفت این سیاستمدار امریکایی هیچ چیز برای ارائه به هند ندارد. رانگاراجان به گاردین گفت،بیشتر این مسئله مطرح است که هند چه چیزی برای او دارد.

وی به عنوان یک سخنران با نفوذ بدون شک سعی خواهد کرد با هند به عنوان یک قدرت نوظهور ارتباط برقرار کند.

اما روسای جمهوری بوده اند که قبلا با همین هدف به اینجا امدند. جرج بوش رئیس جمهور سابق امریکا در سال دو هزار و هفت با سفر به هند با غلبه بر چند دهه سوء ظن دو جانبه موفق شد یک قرارداد هسته ای غیرنظامی با ان کشور منعقد کند.

قرار است پیلین روز دوشنبه در اسرائیل با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر مقالات کند.

او همواره از بسیاری از جنجالی ترین سیاست های دولت اسرائیل حمایت کرده است.
نظرات بینندگان