arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۲۰۷۰۱
تاریخ انتشار: ۱۳ : ۱۰ - ۲۴ مرداد ۱۳۹۴

دختر ۱۱ ساله مادر شد!

یک دختر ۱۱ ساله که پس از تجاوز بچه‌دار شده و اجازه سقط به او داده نشده بود، روز پنجشنبه ۱۴ اوت (۲۳ مرداد) نوزادی به دنیا آورد و به این ترتیب بار دیگر موضوع تعدی به کودکان در این کشور فقیر آمریکای جنوبی در کانون توجه‌ها قرار گرفت.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :


صفحه خواندنی ها را از اینجا دنبال کنید

الیزابت تولارس، وکیل مادر این دختر گفت که این دختر صغیر در بیمارستان صلیب سرخ در شهر آسانسیون پایتخت پاراگوئه با سزارین نوزاد دختری به دنیا آورد. او گفت بر اساس گزارش‌ها او دچار عارضه‌ای نیست و همراه مادربزرگش است.

رئیس بیمارستان، ماریو ویلالبا، به خبرنگاران گفت که تولد نوزاد حدود 35 دقیقه طول کشید. او گفت این دختر برای سه تا چهار روز در بیمارستان می‌ماند، «مانند هر بیماری دیگری او سزارین شد.» او گفت این بیمار صغیر در حال حاضر همراه مادربزرگش است.

بر اساس گزارش‌ها، ناپدری این دختر هنگامی‌که 10 ساله بود، به او تجاوز و او را باردار کرده بود. پدر ناتنی دستگیر شده و در انتظار محاکمه است. مادر دختر نیز به اهمال متهم شده است.

مار تقاضای سقط جنین دخترش را کرده بود، اما دولت این اجازه را نداده بود. پاراگوئه به‌جز مواردی که جان مادر در خطر باشد، اجازه سقط جنین را نمی‌دهد. در آن زمان، هنگامی‌که دختر 5 ماهه باردار بود و مقامات بهداشتی محلی گفتند که او سالم به نظر می‌رسد.

کلیسای کاتولیک رومی که در پاراگوئه نفوذ گسترده‌ای دارد، پیشگام گروه‌های مخالف دادن اجازه سقط جنین در موارد تجاوز است.

بر اساس آمار بهداشتی محلی، حدود 600 دختر 14 ساله و پایین‌تر هرسال در این کشور 6.8 میلیون نفری باردار می‌شوند. بسیاری از مردم خواستار مجازات سخت‌تر برای افراد متعدی و تأمین مالی برنامه‌های آموزشی برای کمک به والدین

و مقامات برای شناسایی نشانه‌های تعدی و آزارگری هستند.

نورما بنیتز، سخنگوی کمیسیون زنان آمریکای لاتین گفت گروه او اکنون دولت را ترغیب می‌کند که محیطی امن برای این دختر، و نیز مادر و مادربزرگ او فراهم کند.

او گفت: «دولت پاراگوئه باید نقشش را در محافظت کودکان با فراهم آوردن خانه و یک زندگی شرافتمندانه ایفا کند.»


همشهری

نظرات بینندگان