arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۲۰۷۵۴
تاریخ انتشار: ۵۵ : ۱۲ - ۲۴ مرداد ۱۳۹۴

همه برای «ایران» نواختند

در شبی که ارکستر سمفونیک تهران «ای ایران» را نواخت، ارکستر سمفونیک چین نیز آخرین قطعه‌اش را به ایران تقدیم کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :


صفحه خواندنی ها را از اینجا دنبال کنید

ارکستر سمفونیک چین به رهبری «لانگ یو» در دومین و آخرین اجرای خود در ایران، سمفونی شماره ۹ اثر «آنتونین دورژاک» را در حالی اجرا کرد که علی جنتی - وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی - نیز مخاطب آن‌ها بود.

«لانگ یو» در پایان این اجرا که با تشویق ممتد حاضران در تالار وحدت از آن استقبال شد، بار دیگر از ایران و علاقه‌اش به این کشور سخن گفت.

علی رهبری نیز بعد از اجرای «سوییت سمفونیک شهرزاد» اثر «نیکلای ریمسکی کرساکف» توسط ارکستر سمفونیک تهران، از «لانگ یو» نقل قول کرد که اعضای ارکستر سمفونیک تهران در کنار نوازندگان چینی به اندازه‌ای خوب بودند که دیگر نمی‌شد گفت، کدام بهتر هستند.

مدیر هنری ارکستر سمفونیک تهران معتقد است که جوانانی که در این ارکستر ساز می‌زنند چیزی از ارکسترهای دیگر کشورها کم ندارند.

او بار دیگر از رهبر ارکستر سمفونیک نقل قول کرد که «شهرزاد» یکی از سخت‌ترین قطعات موسیقی است و نوازندگان ایرانی جرأت زیادی دارند که این قطعه را برای اجرا انتخاب کرده‌اند.

رهبری همچنین با اشاره به این‌که ما درهای ارکستر را روی همه نوازندگان باز گذاشتیم، چند نوازنده نوجوان و جوان را به حاضران معرفی کرد که بین ۱۲ تا ۲۰ سال سن داشتند و در ادامه گفت که خیلی‌ها نفهمیدند که من ۴۰ سال چه کار می‌کردم، ولی یک نفر در ایران تمام مدت حواسش به من بود و اصرار می‌کرد که به کشورم بیایم؛ او «مصطفی کمال پورتراب» بود.

همچنین بردیا کیارس - کنسرت مایستر ارکستر سمفونیک تهران - حضور علی رهبری در ایران را بزرگ‌ترین اتفاق در حوزه موسیقی دانست و هم‌نوازی سولیست‌های ایرانی و چینی را نتیجه همین اتفاق ارزیابی کرد.

حدود ۱۰۰ نفر از نوازندگان ارکستر فیلارمونیک چین همراه مدیر هنری این ارکستر ۲۰ مردادماه به تهران وارد شدند. این ارکستر ۲۲ و ۲۳ مردادماه دو اجرا در تالار وحدت داشت و براساس اعلام، امروز ( شنبه، ۲۴ مردادماه) ایران را ترک خواهد کرد.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان