arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۲۱۱۷۸
تعداد نظرات: ۱۴ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۱۶ - ۲۶ مرداد ۱۳۹۴

احمدی نژادی ها سونامی «بگم بگم» راه می اندازند؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
تخلف‌هاي ميلياردي در دولت دهم و نقش رحيم مشايي در پرونده هزار ميلياردي  موضوعي بود که چندي پيش از سوي پورمحمدي ،وزير دادگستري دولت يازدهم مطرح شد و به دنبال آن  خبر شکايت مشايي از اين وزير روحاني روي خروجي خبرگزاري ها قرار گرفت.اين در حالي است که روز گذشته عبدالرضا داوري خواستار رسيدگي دادگاه ويژه روحانيت به پرونده شكايتهاي قبلي دولت دهم از پورمحمدي  شد.پرونده اي که بنابرگفته اين چهره نزديک به محمود احمدي نژاد به دوران تصدي پورمحمدي در وزارت كشور دولت نهم بازمي گردد و تاکنون مورد رسيدگي قرار نگرفته است.!

به گزارش پایگاه خبری «تیک»، داوري در حالي به موضوع پرونده شکايت هاي دولت قبل از پورمحمدي اشاره مي کند که هنوز ماجراي شکايت مشايي از وزير دادگستري دولت يازدهم در هاله اي از ابهام قرار دارد. شکايتي که قرار بود  از سوي مشايي انجام شود.اين ماجرا از انجا آغاز شد که پورمحمدي در گفتگو با يکي از رسانه ها گفته بود :"رئيس دفتر آقاي احمدي‌نژاد (مشايي)در پرونده سه هزار ميلياردي نقش قابل توجهي داشته‌اند. در واگذاري فولاد و پروژه تهاتر دو طبقه‌کردن جاده چالوس به نور، جلسه‌اي در هتل استقلال به دستور مستقيم آقاي مشايي بود. آقاي مشايي نامه داده بودند و نقش قابل توجهي داشتند."

پس از اظهارات وزير دادگستري يکي از اطرافيان احمدي‌نژاد از شکايت مشايي عليه اين وزير خبر داد.

عبدالرضا داوري  گفته بود:وقتي آقاي مشايي در جريان اين اظهارات قرار گرفت عنوان کرد که نه تنها از پورمحمدي شکايت خواهد کرد بلکه تا پايان نيز اين موضوع را دنبال مي‌کند.

به نوشته اریا، اين در حالي است که وزير دادگستري گفت که از اين شکايت استقبال مي کند .پورمحمدي تاکيد کرد :ما پاسخگو هستيم و خط قرمزي براي خودمان قايل نيستيم؛ حقوق همه محترم است ، همه حق دارند اگر حق کسي ضايع شده شکايت کنند و حتما پاسخ مي دهيم.

پورمحمدي با بيان اينکه نسبت به اين موضوع مطلب جديدي نگفتم، ادامه داد:اين بخش کوچکي از حرف‌هاي فراواني بود که در گذشته مطرح شده و در شهريور 90 در صحن غيرعلني مجلس نيز مستنداتي در اين خصوص ارائه کردم. البته اگر خيلي اصرار دارند خوب است، چون بخشي از پرونده که به وي مربوط مي‌شود، زودتر رسيدگي خواهد شد»در برخي صحبت ها و سخنراني ها از من سوال مي کردند که همين نکات را در طول سالهاي گذشته اشاره کردم و از آنجا که رييس سازمان بازرسي کل کشور بودم و اين سازمان درگير اين پرونده بود، اطلاعات زيادي در اين رابطه داشت و مجموعه مطالب منظم و تحويل مراجع قضايي داده شده است؛ بخش هاي زيادي نيز در محکمه توسط متهمين و حتي شهود به طور مفصل مطرح شده و در سايت ها و روزنامه ها موجود است.

اما ازآنجايي که بنابرگفته عبدالرضا داوري قرار بود شکايت مشايي از وزير دادگستري شنبه هفته گذشته ثبت شود و اين اتفاق نيفتاد روزنامه ايران اظهارات پورمحمدي را علت انصراف يا ترديد مشايي از شکايت عليه وزير دادگستري عنوان کرد  و در گزارشي نوشت:«درحالي که داوري، نخستين و تنها فردي بود که خبر شکايت مشايي از وزير دادگستري را اعلام کرد. اما حالا عنوان مي‌کند که در جريان ادامه موضوع  نيست و نمي‌داند شکايت مشايي ثبت شده است يا خير؟ او در پاسخ به اين سؤال «ايران» که آيا شکايت مشايي از وزير دادگستري ثبت شده است يا خير، مي‌گويد: «اين را بايد از وکيل آقاي مشايي بپرسيد. من در جريان نيستم.»  وقتي از او مي‌پرسيم آيا مشايي از شکايت خود منصرف شده يا نه؟ باز هم ابراز بي‌اطلاعي مي‌کند: «آقاي مشايي در آن مقطع گفتند که شکايت مي‌کنند، اما اينکه بعد از آن چه اتفاقي افتاد در جريان نيستم، موضوع را وکيل ايشان دنبال کردند و بايد از او بپرسيد».

اين روزنامه در ادامه افزود:«سيداصغر حسيني، از جمله افرادي است که از او به عنوان يکي از وکلاي مشايي نام برده مي‌شود، اما وي نيز نه تنها پاسخ روشني به پيگيري‌هاي «ايران» نداد، بلکه بر ابهامات ماجرا افزود. اين وکيل در پاسخ به اين سؤال  که آيا شکايت مشايي از پورمحمدي ثبت شده يا خير؟ پاسخي مشابه داوري مي‌دهد: «در جريان نيستم» و البته لازم مي‌داند که توضيحي هم بدهد: «در شهرستان به سر مي‌برم و اطلاع دقيقي از جوانب موضوع ندارم». وکيل مشايي ادامه مي‌دهد: «اگر آقاي مشايي بخواهند از آقاي پورمحمدي شکايت کنند بايد اين پرونده را در دادگاه ويژه روحانيت ثبت کنند، در اين صورت، وکيل پرونده حتماً بايد يک روحاني باشد». اما يک حقوقدان، تأکيد مي‌کند که براساس قانون، تنها، متهم دادگاه ويژه روحانيت است که بايد وکيل روحاني داشته باشد و اين الزام، درباره شاکي صدق نمي‌کند.»

پس از اين گزارش روزنامه ايران عبدالرضا داوري چهره نزديک به محمود احمدي نژاد گفت:دليل تاخير در ثبت شكايت مهندس مشايي عليه وزير دادگستري ، تشريفات دادگاه ويژه روحانيت بود كه تاكيد دارند وكيل معرفي شده از سوي شاكي حتما بايد در كسوت روحانيت باشد و بر همين اساس تلاش براي معرفي وكيلي متناسب و موجه كه در كسوت روحانيت باشد، موجب تاخير در ثبت شكايت ايشان عليه وزير دادگستري شد.

وي تاکيد کرد: با توجه به اظهارات و رفتارهاي اخير جناب مصطفي پورمحمدي و نيز اصرار ايشان بر ادعاهاي كذب عليه مهندس مشايي ، شكايت رئيس دفتر رئيس جمهور سابق عليه وزير دادگستري دولت يازدهم تا آخرين مرحله در دادگاه ويژه روحانيت دنبال خواهد شد تا مظلوميت و حقانيت دولت سابق ، بيش از قبل در برابر ملت شريف ايران آشكار شود و در عين حال اميدوار هستيم تا همزمان پرونده شكايتهاي قبلي دولت دهم عليه جناب پورمحمدي بدليل برخي اقدامات ايشان در دوران تصدي وزارت كشور دولت نهم نيز كه تاكنون مورد رسيدگي قرار نگرفته ، در دادگاه ويژه روحانيت به جريان بيفتد
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۶
8
67
بگم بگم -بگو كه ما منتظريم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۶
86
20
هزاران درود و سلام بر اقای دکتر محمود احمدی نژاد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۶
ای مختلس
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۲:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۷
اشتباها مثبت دادم
خدا ازش نگذره
شهروند
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۶
0
1
چرا بعضی ها ازشکایت می ترسند اگر حساب پاک از محاسبه چه باک
حسن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۶
0
1
سلام . ایشان که ده سال است ترجیع بند بگم بگم را شزوع کرده و راه انداخته اند . به نشانی ضرب المثل : جیب خالی ، پز عالی .
بهار
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۶
0
1
آره دکتر جون بگو
از دکل بگو
ازبابک بگو
ازبقایی بگو
از رحیمی بگو
از مشایی بگو
از ریس بانک مرکزی بگو
از صادق بگو
ازسعید بگو
از کردان بگو
ازمیراث فرهنگی بگو
از گم شدن هفتصدساختمان دولتی ذر تهران بگو
دکتر اگر بخوای بگی چند کتاب میشه . پس بذار واسه نسل بعد.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۶
0
1
نه مشایی شکایت میکند ونه بورمحمدی ادامه میدهد همه در اینکه برونده دولت های احمدی نزاد بازنشود متحد الرای هستند. تخلفات دولتهای او آنقدر واضح وروشن است که نیاز به محاکمه ندارد ومردم آنچه را که باید بدانند میدانند
ناشناس
|
Estonia
|
۲۱:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۶
0
0
بالاخره هر دولتی نکات ضعف و قوتی داره و نباید در بیان آنها اغراق کرد و در واقع بر اساس رقابت منفی سیاه نمایی کرد.
ایرانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۶
0
1
احمدی نژاد بلای جان ایران وایرانی وعامل تفرقه بین مردم
اصلاح طلب
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۷
0
1
خدالعنت کند کسانی را که به مملکت و مردم خیانت کردند
سیروس سعادتی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۴:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۷
0
1
از مسئولین محترم سایت عاجزانه تقاضا دارم دیگر نام این معجزه هزاره سوم ایران ویران کن را نبرند . هر موقع که چشمم به تصویر و یا مطلبی از ایشان می افتد ، یاد گرانی های روزانه و بد بختی های دوران ایشان می افتم .
علی
|
United States
|
۰۴:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۷
2
0
زنده باد احمدی نژاد دوستت داریم به مولا
mat
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۷
0
0
خودکرده راتدبیرنیست .تاقبل ازدولت نهم ودهم که کسی بگم بگم بلدنبود.
نظرات بینندگان