arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۲۱۲۷۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۱۰ - ۲۷ مرداد ۱۳۹۴

احتمال شكايت «علي مطهري» از «آمران» حمله

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

هشت صبح ٢٦مرداد شيراز، حوالي «گل سرخ»، مجتمع قضايي شهيد قدوسي. وكيل على مطهري ١٣‌روز بعد از دادگاه اول، براى دومين جلسه محاكمه «حمله‌كنندگان» به موكل خود در شعبه ١٠١ دادگاه كيفري شيراز حضور پيدا كرده است.

خود مطهري اما مانند جلسه پيشين دادگاه ترجيح داده است كه نيايد، شايد هم نمي‌خواهد تا زماني كه تكليف «آمران و عاملان»حمله ١٨ اسفندماه مشخص نشده است؛ دوباره به شيراز بيايد. ديروز و به فاصله دو هفته از برگزاري نخستين جلسه دادگاه رسيدگي به پرونده حادثه شيراز، شعبه ١٠١ دادگاه كيفري استان فارس اين‌بار بي‌حاشيه‌تر از گذشته محكمه‌اي براي اظهارات افراد مرتبط با دانشگاه شيراز شد. تا درهاي دادگاه باز شود، از ترك همداني سوالاتي درباره جلسه نخست دادگاه حمله‌كنندگان به فرزند شهيد مطهري و اتفاقاتي كه ممكن است در جلسه دوم رخ دهد، پرسيده شد.

وكيل مطهري گفت با تفتيشي كه دادسراي شيراز انجام داده است، آمران و دستوردهندگان حمله شناسايي شده‌اند و ديگر آنكه، احتمال دارد نماينده مردم تهران از مقامات مسوولي كه در اين حمله دست داشته‌اند، در مرجع خاص خودشان شكايتي جدا مطرح كند. در ادامه گفت‌وگوي خبرنگار« اعتماد» در شيراز، با مصطفي ترك همداني دقايقي پيش از آغاز دومين جلسه رسيدگي به پرونده حادثه شيراز، مي‌آيد:

آيا در جلسه امروز همه متهمان پرونده حضور دارند؟
احضاريه براي همه متهمان صادر شده و في‌المجلس به بسياري از آنها نيز ابلاغ شده است. چيزي هم كه در اخطاريه براي‌شان نوشته شده «براي اخذ آخرين دفاع» است. البته ما مطالب ديگري را نيز ارايه خواهيم كرد كه اميدواريم با توجه به وضعيت خاص پرونده به آنها هم توجه شود تا بتوانيم نتايج مثبت بيشتري بگيريم.

اين «مطالب ديگر»، همان درخواست محاكمه آمران حمله است؟ يا خواسته ديگري هم وجود دارد؟
هم اين مورد و هم اينكه به نظرمان مي‌رسد كه... (مكث مي‌كند) حالا فعلا اين مورد را نمي‌گويم.

در دادگاه امروز مقامات مسوول هم حضور دارند؟
در حال حاضر فعلا همان متهماني هستند كه در جلسه اول حضور داشتند و [دادگاه] نيز به همان كيفيت قبل رسيدگي مي‌شود. فرد خاص ديگري دعوت نشده است.

كمي بيشتر از جزييات دادگاه اول بگوييد...
پرونده در حال رسيدگي است و از آنجايي كه مطابق قانون رييس دادگاه مي‌تواند دادگاه را غيرعلني برگزار كند، بالطبع انتشار مفاد جلسه نيز خلاف قانون است. اما حقيقتا با توجه به اينكه پرونده در دادسراي شيراز به خوبي بسته شده، اميدوارم به همين كيفيتي كه تاكنون بوده، ادامه پيدا كند و منجر به حكم محكوميت شود.

علي مطهري از روند برگزاري دادگاه اول راضي بودند؟
طبيعتا آنچه خواست دكتر مطهري بوده، رسيدگي صحيح مطابق آيين دادرسي كيفري به پرونده و شناسايي متهمان، همچنين شناسايي آمران و دستوردهندگان حمله به ايشان بوده كه اين امر تا الان كه دارم با شما صحبت مي‌كنم در پرونده مشخص شده، اقدامات تفتيشي دادسرا به خوبي آغاز شده و پرونده از اين حيث كامل به نظر مي‌رسد. به جز مواردي كه ما تقاضا كرديم مجددا به آنها توجه شود.

علي مطهرى مشخصا از تعدادي از مقامات پيشين و فعلي استان نام برده‌اند كه در اين قضيه دخيل هستند. امكان دارد اين مقامات مسوول نيز در دادگاه حاضر شوند؟
اين احتمال هست كه دكتر مطهري بعدا درباره اين افراد هم اقدامات قضايي انجام دهد.

يعني شكايتي جداي از اين پرونده؟
بالاخره صلاحيت‌هاي رسيدگي متفاوت است. اين دادگاه و اين دادسرا صلاحيت خاص رسيدگي به پرونده‌هايي را دارد كه اجازه دارد و قانون به آن اجازه مي‌دهد. پرونده قضايي مقامات ديگر بايد در مرجع خاص خودشان مطرح و رسيدگي شود.

پس احتمال شكايت از اين مقامات وجود دارد؟
نمي‌گويم صد در صد، اما احتمالش هست.

منبع: اعتماد
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۴
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۷
0
1
علی اقا ،لطفا لااقل شما شکایت کنید تا دل عموم مردم خنک شود.
نظرات بینندگان