arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۲۱۳۱۵
تاریخ انتشار: ۲۱ : ۱۲ - ۲۷ مرداد ۱۳۹۴

داووداوغلو: گزینه ائتلاف خط خورده است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نخست وزیر ترکیه اعلام کرد، تمامی گزینه‌های تشکیل دولت ائتلافی را بررسی کرده و به نتیجه نرسیده و حالا اجازه خواهد داد تا تنها با گذشت چند ماه از انتخابات هفتم ژوئن، انتخابات زودهنگام برگزار شود.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، حزب عدالت و توسعه اکثریت مطلق دوره‌های گذشته خود را برای اولین بار پس از 13 سال در انتخابات هفتم ژوئن از دست داد.

در همین حال احمد داوود اوغلو، نخست وزیر حزب عدالت و توسعه در آخریت تلاش برای تشکیل دولت ائتلافی با دولت باغچلی، رهبر حزب حرکت ملی گرا دیدار کرد.

اما پس از آن نخست وزیر دولت ترکیه اعلام کرد که احتمال وقوع یک توافق با این حزب وجود ندارد.

داووداوغلو در این باره به خبرنگاران گفت: آقای باغچلی صراحتا به بنده اعلام کردند که احتمالی برای تشکیل دولت ائتلافی با حزب ما نمی‌بیند. من هر کاری که در توانم بود انجام دادم اما هیچ راهی برای تشکیل ائتلاف وجود ندارد.

به گفته وی، باغچلی همچنین اعلام کرده است که حزبش از تشکیل دولت اقلیت حمایت نخواهد کرد.

با این حال هنوز مشخص نیست که این انتخابات چه زمانی برگزار می‌شود اما برخی تحلیل‌گران پیش بینی می‌کنند که 22 نوامبر تاریخ این امر خواهد بود.

این انتخابات در حالی برگزار خواهد شد که ترکیه به دلیل درگیری‌ با گروه داعش در سوریه و همچنین حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) در شمال عراق از بی‌ثباتی سیاسی و اقتصادی رنج می‌برد.

چشم انداز انتخابات زودهنگام احتمالا ارزش لیر ترکیه را که این روزها 16 / 1 درصد کاهش ارزش داشته است، بیش از این کاهش خواهد داد.
نظرات بینندگان