arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۲۱۴۶
تاریخ انتشار: ۲۴ : ۰۲ - ۰۱ فروردين ۱۳۹۰

ژاپنی ها، نگران بارش باران هاي راديواکتيو

در ژاپن نه روز پس از فاجعه زمین لرزه و حوادث هسته ای ناشی از آن دو نفر یعنی مادربزرگی هشتاد ساله و نوه شانزده ساله وی به طور معجزه آسایی زنده پیدا شدند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
ردم ژاپن نگران بارش بارانهای رادیواکتیو هستند.

به گزارش خبرگزاری انتخاب؛ شبکه تلویزیونی تی وی پنج فرانسه گزارش داد: در ژاپن نه روز پس از فاجعه زمین لرزه و حوادث هسته ای ناشی از آن دو نفر یعنی مادربزرگی هشتاد ساله و نوه شانزده ساله وی به طور معجزه آسایی زنده پیدا شدند.

این دو نه روز زیر آوار خانه شان گرفتار شده بودند اما به این علت که در زمان وقوع زمین لرزه در آشپزخانه خانه شان بودند توانستند در این مدت با صرف مواد غذایی موجود در یخچال زنده بمانند.

این درحالی است که امدادگران ژاپنی دیگر امیدی به یافتن آثار حیات در زیر آوارهای برجای مانده از زمین لرزه مهیب کشورشان ندارند.

اما وضع نیروگاه فوکوشیما همچنان بحرانی است و مردم منطقه نگران بارش باران های رادیواکتیو هستند.

اخباری که از نیروگاه فوکوشیما به گوش می رسد اخبار خوبی نیست.جریان برق در رآکتورهای یک و دو وصل نشده است.

برای احیای سیستم تبرید این نیروگاه، امدادگران مجبور شده اند آبفشانی بر روی رآکتورهای سه و چهار را که بیشترین آسیب ها را دیده اند متوقف کنند.

در نتیجه، به گفته یکی از مسئولان آژانس ایمنی هسته ای، فشار درون رآکتور شماره سه افزایش یافته است.

کار امدادرسانان نیز در ژاپن به شدت سخت شده است.ساکنان فوکوشیما نیز همچنان در حال فرار از منطقه هستند.نگرانی بیش از هر زمان دیگر بر ژاپن سایه افکنده است.

اوضاع جوی در این کشور نامناسب است و بادهایی که خبر وزیدن آن داده شده است احتمال دارد در روزهای آینده ابرهای رادیواکتیو را به سمت داخل ژاپن هدایت کنند.
نظرات بینندگان