arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۲۱۵۴۷
تاریخ انتشار: ۰۹ : ۱۳ - ۲۸ مرداد ۱۳۹۴

قبیله «البغدادی» با سرکرده داعش بیعت کرد؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
قبیله البوبدری که اصالت ابوکبر البغدادی رهبر داعش به آن برمی‌گردد، از کلیه اقدامات و جنایات داعش در سوریه و عراق بیزاری جسته و تاکید کردند که این قبیله با داعش بیعت نکرده است.

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه خبری العربیه، یکی از چهره‌های برجسته قبیله البوبدری که خواست نامش فاش نشود، با بیزاری جستن از جنایات داعش در کل سوریه و عراق تاکید کرد که داعش یک تشکیلات بین‌المللی است و به قبیله البوبدری وابسته نیست و البغدادی که نام کاملش «ابراهیم عواد بن ابراهیم البدری» است رهبر قبیله البوبدری نبوده بلکه تنها رهبر گروه افراطی‌اش است.

طبق اظهارات این عضو قبیله البوبدری که در شهرهای دیالی و سامرا ساکن هستند، البغدادی ملقب به «ابو دعاء» پیش از آنکه به سامرا زادگاه خود منتقل شود، دوره‌ای در حومه سامرا ساکن بود. وی پس از اسکان در سامرا دوره‌ای در مسیر فلوجه و بغداد در تردد بود.

وی با اشاره به اینکه برادر و یکی از پسرعموهای البغدادی اکنون در زندان است، تاکید کرد: همه اعضای قبیله البوبدری از البغدادی و اقداماتش اعلام برائت می‌کنند.

چندی پیش پایگاه‌های وابسته به داعش مدعی شدند که قبیله البوبدری در سال 2006 همزمان با پیدایش داعش در عراق با این گروه و ابوعمر البغدادی رهبر اول آن بیعت کرده بودند.

این قبیله از نظر مذهبی به دو بخش تقسیم می‌شود؛ بخش اول (اهل تسنن) اشراف‌زادگانی که در عراق، اردن، مصر، لیبی و سودان هستند و بخش دوم (شیعیان) که در شهر بدره در استان واسط و جنوب عراق ساکن هستند.

تعداد کل اعضای این قبیله بر اساس آمار وفیق السامرائی، یک تحلیلگر امنیتی به 10 هزار تن در سامرا می‌رسد البته تعداد کمی نیز به دلیل شرایط سیاسی، اجتماعی و اقتصادی در خارج عراق ساکن هستند.
نظرات بینندگان