arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۲۱۶۴۶
تاریخ انتشار: ۰۷ : ۲۳ - ۲۸ مرداد ۱۳۹۴

سفرا و دیپلمات های کشورهای خارجی: از تحکیم روابط با ایران استقبال می کنیم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
جمعی از سفرا و نمایندگان کشورهای خارجی حاضر در کشورمان در جریان سفر یکروزه خود به قزوین اعلام کردند از گسترش و تحکیم ارتباطات با ایران استقبال می کنند.

به گزارش ایرنا، عبدالمنعم احریز، سفیر الجزایر در کشورمان چهارشنبه شب در نشست سفرا و دیپلمات های 19 کشور خارجی با استاندار و مدیران دستگاه های اقتصادی استان قزوین، گفت: الجزایر از تحکیم و گسترش روابط با ایران به عنوان یک کشور دوست استقبال می کند.
احریز، زمینه های همکاری میان الجزایر و ایران را فراوان دانست و افزود: در حوزه تجارت و گردشگری دو کشور می توانند همکاری های بیشتری با یکدیگر داشته باشند.
سفیر الجزایر در کشورمان در ادامه با اشاره به سفر خود به قزوین، به تمجید از آثار تاریخی این شهر پرداخت و افزود: قزوین از قابلیت های زیادی در حوزه صنعت، کشاورزی و بویژه گردشگری برخوردار است و مایل هستیم در این زمینه ها با این استان دارای ارتباط و همکاری باشیم.
وی خواستار معرفی فرصت های سرمایه گذاری قزوین شد و اظهار کرد: این استان با برخورداری از توانمندی های اقتصادی قابل توجه زمینه های زیادی برای سرمایه گذاری دارد.
احریز با اشاره به برگزاری نمایشگاه های سالانه تجاری خارجی در الجزایر، گفت: این فرصت برای فعالان اقتصادی ایرانی از جمله قزوینی فراهم است تا در این نمایشگاه ها حضور پیدا کرده و به معرفی توانمندی ها و تولیدات خود بپردازند.

** اظهارات سفیر کومور
احمد عبدالله مواتان، سفیر کومور در کشورمان نیز در ادامه این نشست گفت: باید به جمهوری اسلامی ایران که مذاکرات هسته ای با گروه 1+5 را با موفقیت پشت سرگذاشت، تبریک گفت.
وی اظهار کرد: توافق هسته ای ایران با قدرت های خارجی زمینه لازم را برای گسترش ارتباطات با این کشور فراهم کرده است و ما از این موضوع استقبال می کنیم.
سفیر کومور در ایران خواستار معرفی بیشتر توانمندی های کشورمان در امور مختلف به جهان شد و گفت: ایران از ظرفیت های بالایی در حوزه های فرهنگی، گردشگری، صنعتی و کشاورزی برخوردار است ولی خیلی از کشورها آشنایی چندانی با آنها ندارند.
مواتان در ادامه از سرمایه گذاری فعالان اقتصادی ایران در کشور خود استقبال کرد و افزود: علاقه بسیار زیادی به تحکیم روابط خود با ایران به عنوان یک کشور بزرگ و متمدن داریم.
* سخنان سفیر هند و بوروندی
مائوریس فرهایدن کاردار سفارت هلند در ایران نیز در ادامه گفت: هلند و ایران از روابط دوستانه و مناسبی برخوردار هستند که مایل به افزایش آن هستیم.
وی در ادامه گفت: امیدواریم نتیجه برجام (برنامه جامع اقدام مشترک) در مذاکرات هسته ای میان ایران و گروه 1+5 بتواند به گسترش روابط خارجی تهران با سایر کشورهای جهان بیانجامد و موانع معاملات اقتصادی این کشور با خارجی ها را از پیش رو بردارد.
عمر نتزیمبره سفیر بوروندی در ایران نیز در این نشست گفت: میان کشور ما و ایران روابط گرم و صممی برقرار وحکمفرما است.
وی اظهار کرد: خوشحالیم که مذاکرات ایران با گروه 1+5 به نتیجه رسید و دو طرف به توافق دست یافتند.
سفیر بوروندی در کشورمان با اظهار علاقه مندی مسوولان کشورش برای تحکیم و تقویت روابط با ایران، اظهار کرد: از فعالان اقتصادی ایران برای مشارکت در پروژه های سرمایه گذاری در بروندی دعوت به عمل می آوریم.
همچنین علاوه بر سفرای فوق، سفیران اکوادور، گینه بیسائو ، کرواسی ، کاردار سفارت هلند، سوییس و کوبا ، دبیر اول سفارت بلغارستان،ونزوئلا، جمهوری آذربایجان و سودان ، رایزن بازرگانی سفارت ساحل عاج ، وابسته فرهنگی تاجیکستان ، وابسته دیپلماتیک مصر، دبیر دوم سفارت، عضو هیات تجاری هند و عضو اتاق مشترک تجاری افغانستان و مسوول دفتر تجاری کربلای عراق در ایننشست و سفر یک روزه نیز حضور داشتند.
سفرا و نمایندگان 19 کشور خارجی صبح امروز در جریان سفر یکروزه خود به قزوین ضمن دیدن از مجموعه سعدالسلطنه ،عمارت تاریخی سردار مفخم ، خانه فرش، از دومین نمایشگاه تخصصی صنایع کوچک قزوین نیز بازدید کردند.
سفرا و نمایندگان این کشورهای خارجی با هدف آشنایی با قابلیت های صنعتی، کشاورزی و گردشگری قزوین به این استان سفر کردند.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان