arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۲۱۶۹۸
تاریخ انتشار: ۳۸ : ۱۰ - ۲۹ مرداد ۱۳۹۴

ابوترابي‌فرد: آسمان ايران «امن‌ترين» آسمان منطقه است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نائب‌ رئيس مجلس شوراي اسلامي با بيان اينکه با قدرت نيروهاي هوايي ايران، آسمان ايران امن‌ترين آسمان منطقه است، گفت: مرگ بر آمريکا به معناي مرگ بر کشتار مردم مظلوم يمن است.

حجت‌الاسلام والمسلمين سيد محمدحسن ابوترابي‌فرد صبح امروز در يادواره آزادگان شهيد استان يزد با اشاره به اينکه از آموزه‌هاي قرآن کريم مي‌توان مراتب گوناگون حيات را استفاده کرد، اظهار داشت: پايين‌ترين مرتبه حيات، حيات مادي است.

وي خاطرنشان کرد: همه جمادات و تمام پديده‌ها از اين مرتبه حيات برخوردار هستند و هر پديده‌اي که لباس هستي بر تن مي‌کند، قدم به دايره حيات مي‌گذارد اما بين اين مرتبه از حيات و مراتب والا و بلندي که پديده‌هاي مادي مي‌توانند به او برسند، فاصله نجومي قرار دارد.

نائب‌رئيس مجلس شوراي اسلامي ادامه داد: مرتبه بعدي، حيات نباتي است و خداوند براي اين حوزه از حيات، جايگاه ويژه و با ارزشي قائل است و ما هم براي سامان دادن زندگي خود، بايد به اين حوزه توجه ويژه‌اي کنيم.

ابوترابي‌فرد افزود: يکي از قدم‌هاي بلندي که نياکان عالم و هوشمند مردم شريف خطه يزد از چند صد و چند هزار سال قبل برداشته‌اند و نقش مهمي در حيات پديده‌ها و نباتات داشت، اين دانش، فناوري و اجراي پروژه قنوات است.

دانش قنات پيچيده‌ترين دانش بشري است
وي تاکيد کرد: اگر دانش بشريت را ورق بزنند، دانشي پيچيده‌تر و خلاقانه‌تر از قنوات که حاصل تلاش و دانش پيشينيان ما است، پيدا نمي‌کنند.

نائب‌رئيس مجلس شوراي اسلامي گفت: اگر مي‌بينيد امروز ملت ايران مي‌تواند در يک فاصله زماني دو دهه از سال 69 تا 89 و 90، به دانش و فناوري و چرخه کامل سوخت هسته‌اي که غرب براي کسب آن بيش از 60 سال وقت گذاشت، دست پيدا کند، نشات گرفته از پشتوانه عظيم علمي تاريخ ايران اسلامي است.

ابوترابي‌فرد خاطرنشان کرد: نقش اين قنوات در حيات نباتي نقش مهمي است و متاسفانه امروز از آن حراست نکرديم و با برداشت بي‌حساب منابع آبي، قنوات را در معرض خطر قرار داديم.

وي با بيان اين مطلب که عقلانيت قنوات امروز به بازي گرفته شده، گفت: اگر با حفر چاه‌هاي غيرمجاز و بي‌حساب، منابع آبي و ثروت عظيم آبي خود را غارت نمي‌کرديم، امروز قنوات براي همين استان و استان‌هاي کشور، يک ذخيره عظيم، ماندگار و پايدار بود.

نائب‌رئيس مجلس شوراي اسلامي نبات را داراي يک حيات با ارزش دانست و گفت: مرتبه بالاتر از حيات نباتي، حيات مادي حيواني است که به مراتب بالاتر از نبات است.

ابوترابي‌فرد خاطرنشان کرد: حيات حيواني براي موجودات نهايي نيست و حيات انساني برتر از آن است، انسان در ميان پديده‌هاي عالم از يک مرتبه بالاتري بالاتر است.

وي گفت: اين که خداوند براي انسان پيامبران خود را تربيت و مبعوث مي‌کند و کتاب را به انسان اختصاص داده، نشان از جايگاه حيات انساني و اهميت آن در نظر خداوند تبارک و تعالي است.

نائب‌رئيس مجلس شوراي اسلامي بيان کرد: حيات انساني با همه جايگاهي که دارد، آغازي براي رسيدن به مرحله برتري از حيات که کاملا استثنايي به حساب مي‌آيد است.

ابوترابي‌فرد با تاکيد بر اينکه حيات با ارزش براي انسان در سايه فهم دين و عمل به آموزه‌هاي آن شکل مي‌گيرد، گفت: دين آمده که در پرتو آن، انسان و جامعه انساني به بالاترين مرتبه حيات دست پيدا کند.

استکبار جهاني بويي از حيات انساني نبرده است
وي با بيان اين مطلب که از نظر قرآن کريم، جامعه‌اي که آراسته به عدالت نيست مرده است، خاطرنشان کرد: امروزه متاسفانه گرگ‌ها و کفتارهاي بي‌ترحم کودکان، زنان و مردم مظلوم يمن را مورد هجوم قرار داده‌اند.

نائب‌رئيس مجلس شوراي اسلامي تصريح کرد: دنيايي که مردم مظلوم فلسطين را تحت محاصره اسرائيل قرار داده‌اند هيچ بويي از حيات انساني نبرده‌اند.

ابوترابي‌فرد با تاکيد بر استکبارستيزي ملت ايران، تصريح کرد: مرگ بر آمريکا به معناي مرگ بر بمباران يمن، مرگ بر محاصره غزه، مرگ بر داعش و مرگ بر گروه‌هاي تکفيري است.

وي افزود: مرگ بر آمريکا به معناي مرگ بر فحشا، مرگ بر ماهواره‌هايي که هويت، حيثيت، شخصيت، فرهنگ و دين مردم را مورد تهاجم قرار داده‌اند.

مبارزه ايران با استکبار براي مبارزه با تروريسم جهاني است
نائب‌رئيس مجلس شوراي اسلامي بيان کرد: مبارزه ملت ايران تحت رهبري سکان دار هوشمند انقلاب اسلامي به معني مبارزه با نفوذ تروريسم است و ايستادگي در برابر نفوذ آمريکا به معني مبارزه با گسترش شهوات، گسترش فساد، گسترش اعتياد، ناامني است.

ابوترابي‌فرد افزود: هرکجا آمريکا نفوذ کرد، جز بلا، ستم، ناامني، خشونت، تاراج ثروت و پايمال نمودن شخصيت و هويت ملت‌ها هيچ دستاوردي نداشتند.

وي با اشاره به اينکه آنها مرگ را به جامعه‌ها هديه مي‌دهند نه حيات را، گفت: نفوذ دين اهداي حيات به جوامع بشري است و اگر مي‌خواهيم زنده بمانيم بايد با آيه‌هاي قرآن و دين زندگي کنيم.

نائب‌رئيس مجلس شوراي اسلامي با اشاره به مشکلات علمي که ايران در پيش از انقلاب در عرصه‌هاي مختلف از جمله پزشکي، مهندسي و ديگر عرصه‌ها با آن درگير بود، گفت: امروز ملت ايران در دانش پزشکي و در رشته‌هاي پيچيده پزشکي از جمله قلب، عروق، مغز، چشم و ديگر عرصه‌‌هاي پزشکي داراي نام و نشان در جهان هستند.

آسمان ايران امن‌ترين آسمان منطقه است
ابوترابي‌فرد تاکيد کرد: امروز اقتدار نيروي هوايي ايران که آسمان ايران را به عنوان امن‌ترين آسمان منطقه، شاهراه عبور هواپيماها کرده و با ترافيک عبور هواپيماها در اين آسمان مواجه هستيم.

وي افزود: امروز موشک‌هاي دوربرد جمهوري اسلامي، عقبه اقتدار ماست و امروز جمهوري اسلامي ايران در فضا جايگاه ويژه‌اي دارد و ماهواره‌هاي ما زينت آسمان شده‌اند.

نائب‌رئيس مجلس شوراي اسلامي بيان کرد: ملت ايران اگر مي‌خواهد به حيات اقتصادي که امروز با آن فاصله داريم دست پيدا کند، بايد از مردان و زنان مومن به ويژه پيش کسوتان صاحب نام استان يزد درس بگيرد.

ابوترابي‌فرد با تاکيد بر اينکه فرهنگ يزد برگرفته از فرهنگ قرآني است، خاطرنشان کرد: اگر فرهنگ يزد را در کشور گسترش دهيم، ايران به حيات اقتصادي و قدرت اقتصادي دست پيدا مي‌کند.

اولين قدم در اقتصاد مقاومتي اصلاح مصرف است
وي اولين قدم در اقتصاد مقاومتي را اصلاح و مديريت مصرف دانست و گفت: ما کشور را گران و پرهزينه اداره مي‌کنيم و با اينکه از کشورهايي هستيم که منابع آبي اندکي داريم، اما نام ما در مصرف بي‌رويه آب در صدر کشورهاي جهان است.

نائب‌رئيس مجلس شوراي اسلامي با اشاره به اينکه نتيجه اين موضوع مرگ اقتصادي است، گفت: مردم يزد بايد فرهنگ پيشينيان خود را حفظ و در کشور ايران گسترش دهند، بايد زمينه آموزش ديگر مردم ايران از اين فرهنگ فراهم شود.

ابوترابي‌فرد با اشاره به اينکه در گذشته ايران کانون خانواده بسيار مستحکم بود، گفت: غرب بر عزاي مرگ کانون خانواده نشسته و ما هم در سايه تهديد اين خطر و اين سيل ويرانگر هستيم، ما بايد از اين نهاد حراست و حمايت کنيم.
منبع: تسنیم
نظرات بینندگان