arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۲۱۷۴۱
تاریخ انتشار: ۰۶ : ۱۳ - ۲۹ مرداد ۱۳۹۴

احمدرضا درویش: مدیریت فرهنگی با تندخویی راه به جایی نمی‌برد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
درویش پیش از اکران خصوصی «رستاخیز» عنوان کرد که با تندخویی، مدیریت فرهنگی راه به جایی نمی‌برد.

 به گزارش ایسکانیوز، فیلم «رستاخیز» سه‌شنبه، ٢٦ مرداد در سالن شهدای سرچشمه، واقع در «مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب» به نمایش درآمد.

 پیش از اکران این فیلم، احمدرضا درویش، کارگردان این اثر، گفت: «متأسفم که بگویم در جامعه ما چارچوب‌های اخلاقی مورد حمله قرار گرفته‌اند، راست‌گویی و پرهیز از دروغ بخشی از این چارچوب‌های اخلاقی هستند که مورد توجه قرار نمی‌گیرند».

کارگردان فیلم «رستاخیز» با دعوت مسئولان فرهنگی به راست‌گویی ادامه داد: «به‌شدت اعتقاد دارم که حتی اگر در این مسیر سیلی بر من نواخته شود، سیلی عین نوازش است.

 من خودم را در درجه اول و همه دوستانی که این فیلم را دوست دارند و کسانی که آن را دوست ندارند و معترض هستند و به‌خصوص مسئولان فرهنگی را به راست‌گویی دعوت و پیشنهاد می‌کنم از ادبیات آمرانه که در فرهنگ ما ایرانیان و شیعیان جایی ندارد پرهیز کنند».

 درویش در پایان گفت: «اگر مسئولان فرهنگی کاری برای هنرمندان انجام نمی‌دهند و اگر به‌جای اینکه خود را میهمان بدانند، میزبان فرض می‌کنند و اگر با زبان تحکم و آمرانه حرف بزنند، شکست خواهند خورد، به‌جای اینها بهتر است کمی به رفتار پیشوایان و پرچم‌داران تشیع توجه کنند زیرا با تندخویی، مدیریت فرهنگی راه به جایی نمی‌برد».
نظرات بینندگان