arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۲۱۷۴۲
تاریخ انتشار: ۰۷ : ۱۳ - ۲۹ مرداد ۱۳۹۴

بیانیه شورای مشترک فعالان عرب درباره آهنگ عرب کش

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
در پی انتشار یک آهنگ حاوی اهانت به برادران عرب، شورای مشترک فعالان عرب بیانیه ای صادر و ضمن تشکر از پیگیری نهادهای فرهنگی و نظارتی، در باره تحرکات تفرقه انگیز هشدار داد.
 
به گزارش ایرنا، بیانیه شورای مشترک فعالان عرب از سه شنبه شب در شبکه های اجتماعی منتشر شده است.

در این بیانیه آمده است: در حالی که بنا به فرمایشات مقام معظم رهبری، امسال به سال همدلی وهمزبانی ملت و دولت نامگذاری شده است، متاسفانه از روز گذشته شاهد تحرکات مشکوکی می باشیم که با نشر تولیدات اهانت آمیز به ظاهر فرهنگی و در قالب موسیقی، شعر و بازی، تحریک قومیت عرب را هدف قرار داده اند تا از این طریق همزیستی مسالمت آمیز اقوام را به چالش بکشانند.

در بیانه این شورا اضافه شده است: خوشبختانه اعتراضات و درخواست های فعالان عرب در موارد قبلی، مورد توجه و پیگیری جدی نهادهای فرهنگی و نظارتی قرار گرفت به نحوی که با عوامل تفرقه انگیز برخورد مناسب صورت گرفت و فعالیت آنان متوقف شد.

در ادامه این بیانیه آمده است: شورای مشترک ضمن تشکر از برخورد مناسب نهادهای ذیربط با عناصر تفرقه انگیز، درخواست می کند در زمینه تحرک اخیر نیز برخورد مناسب صورت گیرد به نحوی که از تکرار این گونه اعمال ضدفرهنگی جلوگیری شود.

شورای مشترک فعالان عرب از تمام آحاد مردم شریف خوزستان درخواست کرده است که مراقب فتنه انگیزی عناصرنژادپرست و قومگرایان افراطی باشند و اعتراضات خود را به شکل منطقی و از مجاری قانونی پیگیری کنند.

در روزهای اخیر آهنگی موسوم به 'عرب کش' در اینترنت و شبکه های اجتماعی به شکل وسیع منتشر شد که اعتراض مردم عرب خوزستان و علمای این استان را به همراه داشت.

آیت الله حیدری امام جمعه موقت اهواز و آیت الله کعبی نماینده مجلس خبرگان نیز در پی انتشار این موزیک واکنش نشان داده و آن را محکوم کردند.
نظرات بینندگان