arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۲۱۷۴۳
تاریخ انتشار: ۰۹ : ۱۳ - ۲۹ مرداد ۱۳۹۴

تداوم شرجی و گرما در خوزستان/ بیماران و کودکان در خانه بمانند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مدیرکل هواشناسی خوزستان از تداوم شرجی و دمای بالا در استان تا سه روز آینده خبر داد و گفت: با توجه به این وضعیت جوی توصیه می شود که بیماران قلبی تنفسی و کودکان حتی الامکان از منزل خارج نشوند.
 
کوروش بهادری در گفت وگو با ایرنا اظهار کرد: جریانات جنوبی باعث شده که بیشتر نقاط خوزستان با پدیده شرجی روبه رو باشد.

وی افزود: صبح امروز رطوبت هوا در ماهشهر و شادگان به 92 درصد، اهواز 87 درصد، آبادان 86 درصد، دزفول 83 درصد و آغاجاری به 73 درصد رسیده است.

بهادری اضافه کرد: آنچه جالب توجه است اینکه شهرهای شمالی و شرقی نیز با پدیده شرجی روبه رو بودند و شوشتر 75 درصد و بهبهان 77 درصد رطوبت داشت.

وی گفت: پیش بینی می شود که جریانات گرم و مرطوب با شدت و ضعف تا سه روز آینده در استان ادامه داشته باشد.

بهادری اظهار کرد: روز گذشته آبادان با حداکثر دمای 50 درجه سانتیگراد بیشترین دمای استان را داشت و حداکثر دمای اهواز نیز به 48 درجه سانتیگراد رسید و حداقل دمای هوا در استان صبح امروز در دهدز با 27 درجه سانتیگراد اتفاق افتاد.

به گفته وی دمای هم اینک اهواز 36 درجه سانتیگراد و رطوبت 72 درصد است.

مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: رطوبت زیاد باعث تعدیل دما می شود و در صورتی که شرجی اتفاق نمی افتاد دمای بیش از 50 درجه را شاهد بودیم.

وی اضافه کرد: البته یکی از پارامترهای افزایش 'دمای احساسی' به نسبت 'دمای واقعی' میزان رطوبت است و رطوبت بالا باعث می شود دمای احساسی نیز بیشتر شود، به طوری که اکنون در اهواز مردم دمای بیش از 48 درجه را احساس می کنند.

بهادری تاکید کرد: با توجه به وضعیت جوی استان توصیه می شود که بیماران قلبی تنفسی و کودکان حتی الامکان از منزل خارج نشوند.
نظرات بینندگان