arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۲۱۸۳۹
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۰۹ - ۳۰ مرداد ۱۳۹۴

واکنش کفاشيان به 188 سفر خارجي خود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

محمد دادکان و علي کفاشيان با حضور در برنامه تلويزيوني گفت‌وگوي ويژه خبري شبکه 2 در مورد موضوع فساد در فوتبال صحبت کردند.

علي کفاشيان در پاسخ به اين سؤال که آيا وجود فساد در فوتبال را قبول داريد يا خير، اظهار داشت: بعد از اينکه اعلام کردند در فوتبال فساد وجود دارد من مخالفت کردم، ممکن است اشکالاتي وجود داشته باشد اما با وجود فساد مخالفم. البته بايد فساد را تعريف کرد و ديد که پول گرفتن و توهين کردن هم فساد است. برخي اتفاقات در جامعه وجود دارد که نمي‌توان آنها را فساد دانست به نظر من همه چيز بايد مستند باشد.

وي ادامه داد: ما رکن قضايي داريم همچنين کميته اخلاق، کميته انضباطي و کميته استيناف هم وجود دارد که موضوعات را پيگيري مي‌کنند. غير از اينها من به عنوان يک شهروند در اين جامعه زندگي مي‌کنم و مشکلاتم را با قوه قضاييه در ميان مي‌گذارم. ما اطلاعيه‌اي داده‌ايم تا هر کسي فسادي در فوتبال ديد حداقل به صورت تلفني با ما در ميان بگذارد تا فدراسيون و دادستان کل کشور آن را پيگيري کنند. اگر کسي بگويد فساد وجود دارد و نتواند آن را ثابت کند خودش فساد ايجاد کرده است.

کفاشيان با تأييد براينکه فساد در فوتبال نيست و ممکن است برخي آدم‌ها دچار مشکل باشند، خاطرنشان کرد: در سيستم بانکي کشور که بسيار بزرگ است ممکن است در يک شعبه خلاف‌هايي صورت بگيرد آيا بايد آن را به کل سيستم بانکي کشور تعميم دهيم. فوتبال در يک اتاق شيشه‌اي قرار دارد و بسيار مورد توجه است که احتمال دارد اشتباهاتي هم در آن رخ دهد.

رئيس سابق فدراسيون فوتبال افزود: قطعاً مردم نخست به مديريت، دوم به تغييراتي که در تيم ايجاد شده و سپس به فدراسيون بابت اتفاقاتي که در بازي آخر فصل گذشته رخ داد، اعتراض دارند. در آن بازي داور نتوانست مسابقه را مديريت کند. آدم‌هايي که به دو باشگاه استقلال و پرسپوليس مي‌آيند و چرا ما آنها را روي کار مي‌آوريم.

کفاشان در واکنش به اظهارات دادکان که پرسيد چرا بعضي از تغييرات را در فدراسيون انجام داديد، تصريح کرد: من بي‌گناه هستم وقتي ديدم نمي‌توانم خودم را جابه‌جا کنم خواستم در ساير پست‌ها تغييراتي ايجاد کنم. در مورد باشگاه‌هاي استقلال و پرسپوليس هم بايد بگوييم که آنها اساسنامه مستقل دارند و ما نمي‌توانيم در آنها اعمال نفوذ کنيم. باشگاه‌ها هيأت مديره دارند و مجموع آنها مجمع ما را تشکيل مي‌دهند.

وي ادامه داد: چند سال پيش نام چند مربي را اعلام کردند و گفتند آنها مشکل دارند ما نيز استعلام کرديم اگر مدرکي نداشته باشيم نمي‌توانيم مانع فعاليت کسي شويم.

رئيس فدراسيون فوتبال خاطرنشان کرد: دوستان در کميسيون اصل 90 گفتند که من از سال 85 تا 93 حدود 188 سفر داشته‌ام که اين رقم درست نيست بلکه تقريباً من نصف اين تعداد سفر کرده‌ام شايد دوستان ورود و خروج‌ها را جدا حساب کرده‌اند که به اين رقم رسيده‌اند.

کفاشيان در خصوص موضوعات داوري در فوتبال گفت:‌ اينکه حرفي به داور بزنيم و يا اينکه داور اشتباهي مرتکب شود نمي‌توان گفت که تباني رخ داده در مورد داوري که محروم شد برخي موارد عنوان شد و رکن قضايي ما به جمع‌بندي رسيد که آن داور هم بعد از گذراندن دوران محرومت حالا به کارش ادامه مي‌دهد. ما در مورد آن مورد خاص نيمه مطمئن بوديم.

کفاشيان در واکنش به اظهارات دادکان مبني بر درخواست از يک داور براي درآوردن يک مسابقه گفت: چنين موردي را نشنيده بوديم گزارش قضايي را هم به ما نمي‌دهند و خودشان پيگيري مي‌کنند.

رئيس فدراسيون فوتبال در خصوص نقش رسانه‌ها در موضوع فساد در فوتبال تصريح کرد: من چند بار به کميسيون اصل 90 رفتم آنها اطلاعات خود را از رسانه‌ها مي‌گيرند در حالي که برخي مواقع اخبار درستي در رسانه‌ها منتشر نمي‌شود و برخي‌ها دقت کافي را در کار خود ندارند و گاهي تهمت مي‌زنند و دروغ مي‌گويند.

وي ادامه داد: خيلي‌ها به من مراجعه مي‌کنند و مي‌گويند که چون فرزندمان آشنا ندارد نمي‌تواند جايي تست دهد و وارد فوتبال شود بايد بگويم برخي دلالان هستند که مي‌گويند به ما پول بدهيم تا فرزندان‌تان را وارد فوتبال کرده و قراردادهاي ميليوني با آنها ببنديم اما اين دلال‌ها کلاهبردار هستند.
منبع: فارس
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۰
1
10
بی خودی که این مرد همیشه خندان نیست. ادم که همیشه در سفر مجانی باشد و در امد میلیاردی هم داشته باشد باید بخندد
ناشناس
|
Norway
|
۱۴:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۰
0
1
نکتهٔ مهم مناظره دادکان و کفاشیان، حدود دقیقه ۱۸ است که پور مختار میگه بنا به دلایلی که نمی‌خوام اینجا اشاره کنم فدراسیون در مواردی در صعود یا سقوط تیمها نقش داشته! که یه دفعه مجری با دستپاچگی میپره تو حرفش، دوستان لطفا ویدیو مناظره رو ببینید و خودتان قضاوت کنید.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۰
0
1
برای چند هزارمین بار دیدیم که چرا فوتبال ما به این روز افتاده و سکان هدایت آن بدست چه .... قرار گرفته است.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۰
0
1
خب 94 بار رفتي
نظرات بینندگان