arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۲۱۸۴۲
تاریخ انتشار: ۱۳ : ۰۹ - ۳۰ مرداد ۱۳۹۴

پیام اشتون کارتر به ترکیه در مورد داعش

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وزیر دفاع آمریکا با بیان اینکه ترکیه باید در جنگ علیه داعش اقدامات بیشتری انجام دهد، تاکید کرد که آنکارا می‌خواهد قدم‌هایی بیش از اجازه دادن به هواپیماهای آمریکایی برای استفاده از پایگاه‌های ترکیه انجام دهد.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری رویترز، اشتون کارتر، وزیر دفاع آمریکا روز پنج‌شنبه گفت که ترکیه در اساس با مشارکت در ائتلاف بمباران علیه داعش موافقت کرده است اما ایالات متحده نیاز دارد که آنکارا تلاش‌های خود برای کنترل مرزها با عراق و سوریه را افزایش دهد.

کارتر گفت: از این مرزها تجهیرات لجستیکی برای داعش و شبه‌نظامیان عبور می‌کنند. بنابراین ما انتظار داریم که آنها اقدامات بیشتری را در این رابطه انجام دهند و مذاکراتی را در این باره آغاز کرده‌ایم.

انتظار می‌رود که ترکیه در حملات هوایی علیه داعش در سوریه مشارکت کند و این رویکرد پس از توافق با ایالات متحده آمریکا برای همکاری بیشتر در کمپین ضد داعش اتخاذ شد. اما تلاش‌های بمباران ترکیه عمدتا بر روی شبه‌نظامیان کرد حزب کارگران کردستان ترکیه (پ.ک.ک) متمرکز شده است.

کارتر در کنفرانس خبری پنتاگون افزود: گمان نمی‌کنیم که ترکیه برای پیوستن به کمپین بمباران در حال وقت‌کشی باشد. رهبری ترکیه بر لزوم انجام آن تاکید کرده است و به اعضای ائتلاف اجازه داده است تا از پایگاه‌های هوایی آن استفاده کنند که اقدامی حائز اهمیت است اما کافی نیست.
نظرات بینندگان