arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۲۱۸۵۳
تاریخ انتشار: ۰۹ : ۱۰ - ۳۰ مرداد ۱۳۹۴

حمایت رسمی «جورج بوش» از برادرش

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئیس جمهوری پیشین آمریکا رسما حمایت خود را از نامزدی برادر کوچکترش در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ اعلام کرد.

به گزارش مهر به نقل از تلگراف، «جورج دبلیو. بوش» خواستار حمایت رای دهندگان حزب جمهوریخواه از نامزدی «جب بوش» در انتخابات ریاست جمهوری پیش روی آمریکا شد. وی با ارسال یک رایانامه به رسانه ها خطاب به رای دهندگان گفت: من حمایت شما را در کمک به برادرم جب می خواهم.

وی در ادامه این رایانامه که نخستین مداخله صریحش در مسائل سیاسی طی سال های اخیر به شمار می رود مدعی شد: اکنون برهه ای حساس در تاریخ ملت ماست و ما به رهبری قوی نیازمندیم. جورش دبلیو. بوش در توجیه علت مناسب بودن برادرش به ریاست جمهوری به اقدامات وی در زمان فرمانداری ایالت فلوریدا اشاره و تاکید کرد: می دانم که وی چنین کارایی را به عنوان رئیس جمهور نیز خواهد داشت.

حمایت رئیس جمهوری پیشین آمریکا از برادرش در حالی است که سیاست های جنگ طلبانه وی به ویژه حمله به عراق انتقادهای زیادی را متوجه جمهوریخواهان کرده و باعث پیروزی نامزد دمکرات ها در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۰۸ شد. جب بوش هم اکنون برای پشت سر گذاشتن «دونالد ترامپ» دیگر نامزد جمهوریخواه انتخابات ۲۰۱۶، با چالش بزرگی روبرو است.

از سوی دیگر حمایت آشکار جورج دبلیو. بوش از برادرش در تناقض با اظهارات پیشین جب است. وی در زمان نامزدی خود اعلام کرد سیاست هایش کاملا مستقل است و او در تصمیم گیری ها از برادرش خط نمی گیرد. جب بوش پیش از این نیز به خاطر به کارگیری شماری از مشاوران برادرش در ستاد انتخاباتی خود مورد سرزنش رقبای جمهوریخواهش قرار داشت.
نظرات بینندگان