arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۲۱۹۱۳
تاریخ انتشار: ۱۸ : ۱۹ - ۳۰ مرداد ۱۳۹۴

فرمان رییس جمهورکره جنوبی به ارتش: به حملات شمالی ها بشدت پاسخ دهید

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی روز جمعه گزارش داد،رییس جمهوری این کشور به ارتش فرمان داد حملات ارتش کره شمالی را بشدت پاسخ بدهند.

براساس این گزارش، خانم ' پارک گئون های'رییس جمهوری کره جنوبی امروز به ارتش کشور حکم داد تا بطور گسترده و شدید به حملات چند روز اخیر ارتش کره شمالی پاسخ تلافی جویانه دهد.
وی در یک دیدار غیرمترقبه از پایگاه سوم ارتش کره جنوبی در سئول گفت: کره جنوبی بیش از این تحمل اقدامات جنگ افروزانه شمالی ها را ندارد و لذا برای جلوگیری از این اقدامات از هیچ تلاش و حتی به خشن ترین روش ها کوتاهی نمی کند.

'مین کیونگ ووک' سخنگوی دفتر رییس جمهوری کره جنوبی نیز امروز در یک کنفرانس خبری گفت که پارک همچنین از ارتش خواست تا آمادگی کامل خود را برای پاسخگویی به حملات بیشتر شمالی ها حفظ کند.

این درحالی است که دولت پیونگ یانگ برای سئول یک ضرب العجل 48 ساعته تعیین کرد که اگر به حملات ایذایی و جنگ روانی -تبلیغاتی مرزی پایان ندهد به بلندگوهایی که پیام های تبلیغاتی ضد پیونگ یانگ پخش می کنند، شلیک می کند و حتی به اقدامات نظامی ویرانگر علیه کره جنوبی دست خواهد زد.

'کیم جونگ اون' رهبر کره شمالی دیروز پس از تبادل آتش در نقاط مرزی دو کره فرمان آماده باش جنگی صادر کرد و گفت که لازم است تمامی نیروهای مسلح در آمادگی کامل باشند.

وی این مطلب را پس از برخورد روز گذشته (پنجشنبه) نیروهای نظامی دو کشور در مرز غربی و آتش راکت و توپخانه به یکدیگر، در نشست اضطراری کمیسیون مرکزی نظامی عنوان کرد.

وی با بیان این که ارتش باید هوشیار باشد، گفت: ' زمان آن رسیده است که فرماندهان به خط مقدم رفته و آماده اقدام نظامی باشند.'

به گزارش ایرنا، کره شمالی یک بار دیگر و در سال 2013 نیز در آماده باش کامل جنگی قرار گرفت اما پس از آن هیچ درگیری میان دو کشور روی نداد.

وزارت دفاع کره جنوبی دیروز در گزارشی اعلام کرد، نیروهای کره شمالی اقدام به شلیک یک راکت به سمت یک واحد نظامی کره جنوبی کردند که این اقدام بلافاصله با پاسخ نیروهای نظامی این کشور رو به رو شد.

همزمان کره جنوبی می گوید در پی اقدام روز گذشته کره شمالی برخی از مناطق مرزی را از سکنه خالی کرده است. سازمان ملل متحد نیز اعلام کرده است که با نگرانی شدید از تنشها میان دو کره، تحولات در منطقه را دنبال می کند.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان