arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۲۱۹۲
تاریخ انتشار: ۰۷ : ۱۷ - ۰۱ فروردين ۱۳۹۰

آخرین آمار تلفات در ژاپن

طبق آخرين آماري كه از زمين‌لرزه ژاپن رسيده است، تعداد تلفات و مفقودين زمين‌لرزه و سونامي ژاپن به 20 هزار نفر رسيد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
طبق آخرين آماري كه از زمين‌لرزه ژاپن رسيده است، تعداد تلفات و مفقودين زمين‌لرزه و سونامي ژاپن به 20 هزار نفر رسيد.
 
به گزارش فارس، آمار و ارقام رسمي در ژاپن حاكي از آن است كه عمليات جستجو براي يافتن بازماندگان زمين‌لرزه 9 ريشتري ژاپن نشان مي‌دهد كه تاكنون 7 هزار و 700 نفر در فاجعه زمين‌لرزه و سونامي هفته گذشته ژاپن جان خود را از دست داده‌اند.

اين آمار و ارقام همچنين حاكي از آن است كه 11 هزار و 651 نفر نيز در اين فاجعه مفقود شده‌اند و تلاش براي يافتن آنها تاكنون هيچ نتيجه‌اي نداشته است.

آژانس پليس ملي ژاپن اعلام كرد در حاليكه تعداد تلفات زمين‌لرزه ژاپن رو به افزايش است، آب و شير و برخي از سبزيجات منطقه فوكوشيما آلوده به مواد هسته‌اي شده است و مردم زلزله‌زده ژاپن با كمبود آب و غذاي سالم مواجه شده‌اند.

بر اساس اين گزارش، كارشناسان ژاپني در تلاش هستند تا بتوانند رأكتورهاي هسته‌اي فوكوشيما را خنك نگه دارند و از انفجار مجدد اين رأكتورها جلوگيري به عمل آورند.

برخي از مقامات ژاپني به خبرگزاري‌ها اعلام كردند كه وضعيت آب و غذا در ژاپن تا حدودي در حال بهبود است اما هنوز مشكلاتي وجود دارد.

بر اساس اين گزارش، بيش از 350 هزار نفر از مردم ژاپن هنوز در پناهگاه‌هايي در شمال شرقي ژاپن به سرمي‌برند و حدود 1.2 ميليون نفر از خانوارهاي ژاپني با كمبود آب و برق روبرو شده‌اند.
نظرات بینندگان