arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۲۱۹۲۵
تاریخ انتشار: ۳۷ : ۲۲ - ۳۰ مرداد ۱۳۹۴

حمايت "جورج بوش" از برادرش در مبارزات انتخاباتي

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
العالم: جورج دبليو بوش رئيس جمهوري سابق آمريکا در حالي حمايت خود را از برادرش "جب بوش" براي شرکت در مبارزات انتخاباتي اعلام کرد که ناظران معتقدند اين حمايت ممکن است نتيجه معکوس داشته باشد.

ناظران سياسي بر اين باورند که اعلام حمايت جورج بوش از برادرش جب، نامزد حزب جمهوري خواه که تمايل دارد در سال 2016 به کاخ سفيد راه يابد، همانند شمشير دولبه است.
جب بوش اززمان شرکت در انتخابات مقدماتي، تلاش مي کند که خود را از نتايج و پيامدهاي اقدامات برادر و پدرش به عنوان رؤساي جمهوري سابق آمريکا دور نگه دارد.

جورج بوش پسر اخيرا در ايميلي که به آشنايانش فرستاد، در حالي که آنان را به حمايت از برادرش جب بوش تشويق مي کرد، نوشت: به ندرت ايميلي مشابه اين ايميل را ارسال مي کنم، اما مي خواهم مطمئن شوم که از جب بوش برادرم حمايت کنيد.

رئيس جمهوري سابق آمريکا در نامه خود نوشت "ما در مرحله اي حساس از تاريخ آمريکا قرار داريم و به رهبري مقتدر نيازمنديم".
وي مدعي شد که برادرش جب در جريان فعاليت خود به عنوان فرماندار فلوريدا با چالش هاي زيادي مواجه بوده و عملکرد وي نتيجه بخش بوده است. جورج در ادامه نوشت: من مطمئنم که جب به عنوان رئيس جمهور نيز فردي فعال و مثمر ثمر خواهد بود.

چهل و سومين رئيس جمهور آمريکا تا کنون هيچ گونه موضع مستقيم را در قبال برادرش ارائه نکرده بود. اقدامات جورج بوش پسر درآمريکا موجب اختلاف بوده و آمريکايي ها معتقدند که اشغال عراق يکي از بدترين تصميمات در تاريخ سياست خارجي آمريکا بوده است.

جب بوش با انتقاداتي دراين زمينه مواجه شده و بسياري وي را به علت به کارگيري مشاوراني که با برادرش همکاري کرده اند، به باد انتقاد گرفته اند.
نظرات بینندگان