arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۲۱۹۴
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۱۷ - ۰۱ فروردين ۱۳۹۰

مراسم جشن نوروز برگزار می شود

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي از ميزباني تهران در برگزاري جشن نوروز با حضور رييسان جمهور چند كشور همسايه خبر داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي از ميزباني تهران در برگزاري جشن نوروز با حضور رييسان جمهور چند كشور همسايه خبر داد.
   
'‌سيد محمد حسيني'  در گفتگو با ايرنا، افزود: اين آيين با شكوه در روزهاي 7 و 8 فروردين ماه 90 در تالار وحدت تهران برگزار مي شود.
 
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي به برگزاري آيين يادشده از سوي نهاد رياست جمهوري اشاره كرد و توضيح داد: وزارت فرهنگ نيز در امر برگزاري اين جشن از هنرمندان و گروههاي هنري در برگزاري آيين هاي هنري دعوت به عمل آورده است.
 
به گفته حسيني، رونمايي از ترجمه قرآن كريم به زبان هاي مختلف،‌ اجراي كنسرت و موسيقي هاي سنتي و برنامه هاي متناسب با آيين اصيل نوروز، ار بخش هاي جشن سال نو به شمار مي رود.
 
وي از رييسان جمهور كشورهاي پاكستان، افغانستان، تاجيكستان، آذربايجان، تركيه و عراق به عنوان ميهمانان ويژه جشن نوروز در تهران نام برد و ادامه داد: از ساير رييسان جمهور كشورهاي همسايه نيز براي حضور در اين آيين دعوت رسمي به عمل آمده است.
 
وزير ارشاد همچنين به حرف و حديث هايي كه در تعدادي از رسانه ها از جانب برخي افراد در خصوص برگزاري جشن نوروز در استان فارس مطرح شده است، اشاره كرد و گفت: ميزباني فارس از ابتدا مطرح نبوده است و تمام پيش بيني هاي لازم براي برپايي جشن نوروز در تهران صورت گرفته است.
 
جشن جهاني نوروز، هشتم مهر ماه 1388 توسط سازمان علمي و فرهنگي سازمان ملل متحد -يونسكو- به عنوان ميراث غير ملموس جهاني، به ثبت جهاني رسيد.
 
نخستين دوره جشن جهاني نوروز، هفتم فروردين امسال با حضور رييسان جمهور كشورهاي فارسي زبان، وزيران خارجه، معاون نخست وزير و سفيران كشورهاي مختلف جهان در مجموعه فرهنگي سعدآباد تهران برگزار شد.
نظرات بینندگان