arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۲۱۹۴۹
تاریخ انتشار: ۵۱ : ۰۸ - ۳۱ مرداد ۱۳۹۴

بررسی افزایش اختیارات استانداران

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

معاون امور مجلس رئیس جمهور از بررسی افزایش اختیارات استانداران در دولت خبر داد.

به گزارش ایلنا، حجت الاسلام مجید انصاری معاون درباره درخواست استانداران شرق کشور برای افزایش اختیارات استان‌ها در اموراجرایی گفت: ‌ کُلِیت این پیشنهاد مورد استقبال دولت قرارگرفته است و کمیته‌ای در دولت آن را بررسی می‌کند.

وی تصری کرد: این کمیته اختیاراتی که وزارتخانه‌های زیربنایی واقتصادی می‌توانند با محوریت استاندار و به منظور جلوگیری از بروکراسیِ زائد و معطلی کار به مدیران استانی خودشان تفویض کنند، شناسایی و با یافتن راهکارهای قانونی برای تصویب به دولت ارائه می‌کند.

انصاری افزود: با تمهیداتی که در۲ سال گذشته در استان کرمان فراهم شده است امیدواریم بعد از تصویب طرح در دولت، بلافاصله اجرای آن شروع شود و با توجه به ظرفیت‌های مختلف کرمان، این استان می‌تواند در زمینه توسعه اقتصادی گام‌های سریعتری بردارد و الگویی برای اجرای اقتصاد مقاومتی باشد.

معاون پارلمانی رییس جمهور فراهم شدن فضای کسب و کار، همراهی و کمک همه مسئولان و حضور سرمایه گذاران را از لوازم تقویت اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: اقتصاد کشور را باید به گونه‌ای بر پایه تولید و توسعه پایدار بنا گذاریم که تکان‌های اقتصاد جهانی، تحریم یا غیرتحریم نتواند اقتصاد ما را دچار آسیب کند.

حجت الاسلام انصاری که با صداوسیما گفت‌و‌گو می‌کرد، همچنین با اشاره به تدوین منشور همدلی گروه‌های سیاسی در استان کرمان آنرا اقدامی شایسته و پاسخی مثبت و عملی به فراخوان رهبر معظم انقلاب در نامگذاری امسال دانست و افزود: باید به مفاد اینگونه منشور‌ها عمل شود.
نظرات بینندگان