arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۲۱۹۶۳
تاریخ انتشار: ۴۸ : ۰۹ - ۳۱ مرداد ۱۳۹۴

قتل دختر فریب‌خورده بعد از تعرض

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

دو فروشنده مواد مخدر، که دختری نوجوان را اغفال کرده و پس از تعرض به قتل رسانده بودند، به مرگ محکوم شدند.  رسیدگی به این پرونده از زمانی آغاز شد که خانواده دختری ١٦ساله به نام پروانه به پلیس آگاهی استان فارس مراجعه کردند و گفتند فرزندشان گم ‌شده است. آنها توضیح دادند پروانه روز حادثه برای تفریح همراه دوستانش از خانه خارج شد اما پس از آن دیگر خبری از او نشد و نمی‌دانند چه اتفاقی برای پروانه رخ داده است.

کارآگاهان ابتدا به تحقیق از دوستان دختر نوجوان پرداختند اما آنها اطلاعی از سرنوشت پروانه نداشتند و گفتند روز حادثه اصلا او را ندیدند. به‌این‌ترتیب با توجه به سن این دختر، فرضیه فرار از خانه مطرح شد اما پرس‌وجو از اعضای خانواده و تحقیقات ویژه، پلیس را به این نتیجه رساند که این دختر انگیزه و دلیلی برای ترک منزل نداشت. فرضیه بعدی آدم‌ربایی بود اما با گذشت زمان این احتمال نیز کم‌رنگ شد زیرا هیچ‌کس با خانواده دختر تماس نگرفت و خواسته‌ای را مطرح نکرد. به این ترتیب پرونده به حالت راکد باقی ماند تا اینکه دو ماه بعد فردی ناشناس با پلیس تماس گرفت و گفت جسد دختری را در منطقه‌ای خارج از شهر کنار یک دریاچه دیده است.

مأموران بعد از دریافت این خبر به محل حادثه رفتند و جنازه دختری نوجوان را مشاهده و به پزشکی قانونی منتقل کردند. مشخصات ظاهری مقتول شباهت زیادی به پروانه داشت، به همین دلیل والدین او فراخوانده شدند. آنها بعد از رؤیت پیکر متوفی تأیید کردند جنازه متعلق به دخترشان است. پس از افشای سرنوشت دختر نوجوان تحقیقات وارد مرحله‌ای تازه شد.

متخصصان پزشکی قانونی آزمایش‌های لازم را انجام دادند و اعلام کردند این دختر پیش از مرگ موردتعرض قرار گرفته و سپس قاتل یا قاتلان ٣٠ ضربه چاقو به او وارد کرده‌اند که همین امر باعث قطع شریان‌های حیاتی و خونریزی شدید شده است.

 تجسس‌های ویژه پلیس به شناسایی دو مظنون منجر شد و آنها بازداشت شدند. یکی از متهمان به نام امیر در بازجویی‌ها به ارتکاب قتل اعتراف کرد و گفت: «مدتی قبل با پروانه آشنا شدم و روابطم را با او شروع کردم. در این مدت توانستم با ادعای عشق و علاقه به پروانه او را فریب بدهم. چون در کار توزیع مواد مخدر هستم، از این دختر برای جابه‌جایی مواد سوءاستفاده می‌کردم تا اینکه او بعد از مدتی روابطش را با من قطع کرد. من و دوستانم از این می‌ترسیدیم که ما را به پلیس معرفی کند، به همین دلیل دنبال او می‌گشتم تا این مشکل را حل کنم. روز حادثه همراه دو دوستم بودم که پروانه را به‌طور اتفاقی دیدم. ما او را تعقیب کردیم و سپس وی را به محلی خلوت کشاندیم، در آنجا به او تعرض کردیم و دختر نوجوان را به قتل رساندیم».

دومین متهم نیز در بازجویی‌ها همین اعترافات را تکرار کرد و پلیس در ادامه به تحقیق برای دستگیری سومین متهم پرداخت اما ردی از او به دست نیامد، به همین دلیل دو متهم دستگیرشده در دادگاه کیفری استان فارس محاکمه شدند. قضات امیر را به اتهام قتل به قصاص و دوست او را به اتهام تجاوز به اعدام محکوم کرد. همچنین هر یک از متهمان به جرم آدم‌ربایی به ١٥سال زندان محکوم شدند.

منبع: شرق
نظرات بینندگان