arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۲۲۰۱۸
تاریخ انتشار: ۰۷ : ۱۳ - ۳۱ مرداد ۱۳۹۴

وقتي رييس سينما از رييس تلويزيون جبران مافات مي خواهد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
حجت الله ايوبي، رييس آرام سازمان سينمايي بالاخره دست به كار شد و به جمع كساني پيوست كه اخم تندشان را روانه جام جم كرده و در نامه اي گزارش بخش خبري 20:30 را كذب خواند و از رييس رسانه ي ملي تقاضاي دستور فوري براي جبران اين اشتباه مي كند.

اين نامه پر از نكات جالب و در نوع خودش نامه اي كم سابقه و خواندني است و واكنش تندي است از يك مدير فرهنگي خطاب به رويه هاي غلط در يك سازمان عريض و طويل كه تحت مديريت يك مدير فرهنگي ديگر هدايت مي شود. در بخشي از نامه آمده است: " اما سرمایه بزرگ رسانه ملی که همان اعتماد مخاطبان است چه خواهد شد؟ آیا شایسته است که فردی یا گروهی برای منفعتی گذارا و سیاسی سرمایه بزرگ اعتمادملی را مخدوش کند؟ "

بي ترديد اگر رسانه ي ملي به اين رويه ها ادامه دهد باز هم شاهد انتشار اين نوع نامه ها خواهيم بود. اما اين بار يك مدير فرهنگي دست به قلم شده است.

به گزارش روابط عمومی سازمان سینمایی، در متن نامه ایوبی به سرافراز آمده است:

«جناب آقای دکتر محمد سرافراز؛ رئیس محترم سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران؛ با سلام و احترام؛ وظیفه خود می دانم از رویکرد مثبت سازمان صدا و سیما جمهوری اسلامی ایران در پوشش رویدادهای سینمایی کشور به ویژه پخش بسیار بهتر تیزرهای سینمایی تشکر کنم؛ بی تردید اعتلای سینمای ایران کمک بزرگی به رسانه ملی برای انجام رسالت خطیرش، خواهد کرد.

با این وجود و به رغم میل باطنی برای پاسخگویی به شبهه افکنی های رسانه ای که هرازگاهی رخ می دهد، به دلیل اهمیت موضوع از شما درخواست می شود دستور فرمایید گزارش سراسر کذب و نادرست بخش خبری «۲۰:۳۰» شامگاه پنجشنبه ۲۹ مرداد با موضوع تغییر نام جشنواره فیلم فجر را جهت روشن شدن افکار عمومی تصحیح کنند؛ البته این نخستین بار نیست که این برنامه با رویکردی تخریبی موجب تشویش افکار عمومی نسبت به برنامه های سازمان سینمایی شده است.

در برنامه یادشده این گونه تصریح شده که دیگر جشنواره فیلمی به نام فجر وجود نخواهد داشت به زعم تحلیلگر برنامه در جمع بندی نهایی خود از اینکه نام فجر از سینمایی که در خور نام انقلاب اسلامی نیست، برداشته شده، اظهار خوشوقتی کرده است. این برنامه علاوه بر نشر خبر کذب، سینمای پرافتخار کشور را که مورد حمایت بی دریغ مقام معظم رهبری است در مقابل ارزش های اسلامی و انقلابی قرار داده است.

به زودی مقرارات جشنواره فیلم فجر از سوی دبیر محترم این جشنواره اعلام و سیمرغ های سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر نه تنها در تهران و استان های مختلف بلکه برای نخستین بار در شماری از کشورهای جهان همزمان با دهه جشن های پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی به پرواز درخواهد آمد و زود باشد که آفتاب آید دلیل آفتاب. و زود باشد که این حقیقت بر همگان آشکار شود. اما سرمایه بزرگ رسانه ملی که همان اعتماد مخاطبان است چه خواهد شد؟ آیا شایسته است که فردی یا گروهی برای منفعتی گذارا و سیاسی سرمایه بزرگ اعتمادملی را مخدوش کند؟ با شناختی که از جنابعالی وجود دارد یقین می دانیم که آنچه روی داده بیرون از خواست و اراده سازنده شماست. امید که با دستور فوری شما آب رفته به جوی بازگردد.

موفقیت های روزافزون تان را از خدواند بزرگ خواستارم.

با احترام؛ حجت الله ایوبی»
نظرات بینندگان