arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۲۲۰۳۵
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۱۴ - ۳۱ مرداد ۱۳۹۴

نقدی: ایران اقتصاد برتر در دنیا می شود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رییس سازمان بسیج مستضعفین گفت: در هر عرصه ای که خط مقاومت ایجاد کردیم منجر به ایجاد یک قدرت در نظام شد که به صراحت باید گفت که امروز، ایران، دارای قوی ترین نیروهای موشکی دنیا است.

ایران دارای قوی ترین نیروهای موشکی دنیاست

به گزارش ایرنا، سردار سرتیپ محمدرضا نقدی روز شنبه در همایش گفتمان سازی اقتصاد مقاومتی با عنوان آب یا سراب افزود: امروز درگیر جنگی همه جانبه با دنیای استکبار هستیم و مساله هسته ای بهانه ای بیش نیست زیرا موضوع خیلی فراتر از آن به نام انقلاب اسلامی و شکست دنیای استکبار است.

وی اظهار داشت: جلسات هشت و نیم ساعته بدون تنفس مذاکرات هسته ای و شرکت وزیر خارجه آمریکا با پای شکسته در آن، تنها بیانگر این است که مساله بسیار فراتر از موضوع هسته ای است.

وی خاطرنشان کرد: اگر موضوع ما مساله هسته ای بود، می بینید که بسیاری از کشورها حتی دارای بمب های هسته ای هستند اما کسی با آن ها کاری ندارد.

سردار نقدی افزود: مساله انقلاب اسلامی به سرعت در حال پیشروی در جهان است و ترس دنیای استکبار از همین موضوع است زیرا هسته ای واقعی، صدور انقلاب اسلامی به کشورها است.

وی با اشاره به اینکه نباید در این برهه از زمان، بهانه به دست دشمنان دهیم، گفت: مساله هسته ای به شورای امنیت و مجلس شورای اسلامی سپرده شده است و ما نیز از آنان می خواهیم به دقت این موضوع را رسیدگی کنند ، هیچ قرارداد ایجاد کننده خدشه بر انقلاب و اهداف نظام را قبول نکنند و خط قرمز نظام را رعایت کنند.

وی تاکید کرد: هر تصمیمی که شورای امنیت و مجلس شورای اسلامی بگیرد ملت هم پشتیبان آنان هستند.

رییس سازمان بسیج مستضعفین گفت: غرب به دنبال آن است که به ملت ایران القا کند، پیشرفت و آزادی جامعه در گرو بی بند و باری است که تنها در این صورت می توان به پیشرفت اقتصادی رسید.

نقدی افزود: تجربه به ملت ما نشان می دهد، جنگ های بسیاری از زمان پیروزی انقلاب تاکنون همانند جنگ تروریستی و آشوب های محلی به ما تحمیل شده است که در نهایت این امر موجب ایستادگی و تشکیل نیرویی امنیتی قوی در کشور شد که از مهم ترین دستاوردهاست.

این مقام مسوول در سازمان بسیج مستضعفین، اظهار داشت: در دفاع مقدس نیز به ما، جنگ نظامی تحمیل شد که در آن زمان عده ای به دنبال کنار آمدن بودند اما دیدید که امام (ره) فرمودند؛ باید مقاومت کرد که همین امر باعث شد، امروز از قوی ترین نیروهای منطقه باشیم.

نقدی گفت: در هر عرصه ای که خط مقاومت را انتخاب کردیم منجر به ایجاد یک قدرت در جمهوری اسلامی ایران شد.

وی خاطرنشان کرد: این تجربه عینی ما طی 36 سال است که امروز می بینید رهبر معظم انقلاب، اقتصاد مقاومتی را مطرح نموده اند که تمام ملت باید به آن عمل کنند.

**ایران اقتصاد برتر در دنیا می شود

سردار نقدی افزود: کشور ما کشوری با استعداد، توانمند، دارای نیروهای انسانی، دانش، فناوری، مواد اولیه، انرژی، سرمایه و پول است که در نهایت منجر به یک اقتصاد برتر در دنیا خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه ایران امروز یکی از برجسته ترین کشورها در دنیا به شمار می آید، گفت: ما همه ارکان یک اقتصاد مولد و پیشرو را داریم پس چرا نباید اقتصاد ما پیشرو و شکوفا باشد.

وی با تاکید بر اینکه خودباوری و مدیریت اجرایی صحیح از اصلی ترین نیازهای ما در شکوفایی اقتصادی است، تاکید کرد: برای پیشرفت، تنها یک نگاه وجود دارد و آن هم استفاده از ظرفیت های موجود در کشور و تکیه به توانمندی و استعداد های بالقوه نیروهای ایرانی است.

رییس سازمان بسیج مستضعفین، تصریح کرد: در اقتصاد مقاومتی باید نگاه به تولید داخلی باشد و با تکیه بر صادرات، موجب شکوفایی اقتصاد شد.

نقدی با اشاره به دو موضوع اقتصاد مقاومتی و اقتصاد عاریتی اظهارداشت: اقتصاد مقاومتی تکیه بر توان داخلی دارد در حالی که اقتصاد عاریتی می گوید؛ تا سرمایه گذاری خارجی نباشد کاری از پیش نخواهد رفت. کسانی که می گویند باید سیاست خارجی را برای رونق اقتصادی عوض کنیم اصلا نمی دانند اقتصاد چیست؛ زیرا اگر ما مدیریت صحیح داشته باشیم نیازی به سرمایه خارجی نداریم.

وی در بخش دیگری از سخنانش تاکید کرد: ما هر چه از ارزش های خودمان بخواهیم کوتاه بیاییم در واقع به دشمنان چراغ سبز نشان داده ایم. ما نیازی به کشورهای خارجی نداریم زیرا صنعت امروز دفاعی ما از پیشرفته ترین صنایع دنیا به شمار می آید.

رییس سازمان بسیج مستضعفین گفت: با تولید سلاح های نظامی از قبیل پهپاد، زیردریایی، انواع موشک، خودرو، تانک و نفربر نیازی به کشورهای خارجی نداریم.

وی تاکید کرد: اقتصاد عاریتی فقط به دنبال مصرف گرایی و ساخت و ساز در مراکز تجاری و مناطق آزاد برای فروش کالاهای خودشان و ایجاد فساد و خوشگذرانی است؛ این در حالی است که در اقتصاد مقاومتی حرکت به سمت ارزش ها و مبارزه با فساد اقتصادی به عنوان یک اصل بوده است و تنها، تکیه بر توان داخلی دارد.
نظرات بینندگان