arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۲۲۰۸۰
تاریخ انتشار: ۰۸ : ۱۸ - ۳۱ مرداد ۱۳۹۴

دعوت روحانی از رئیس جمهور قرقیزستان برای سفر به ایران

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
دعوت نامه حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران به «الماس بیک آتامبایف» رئیس جمهوری قرقیزستان جهت انجام سفر رسمی به کشورمان تسلیم وزیر امورخارجه این کشور شد.

به گزارش روز شنبه سفارت جمهوری اسلامی ایران؛ در ملاقات علی نجفی سفیر ایران با «ارلان عبدلدایف» وزیر خارجه قرقیزستان ؛ دعوتنامه رئیس جمهوری ایران به همتای قرقیزی خود تسلیم شد.

براساس این گزارش ؛ وزیر امور خارجه قرقیزستان با اشاره به اولین سفر خارجی رئیس جمهوری اسلامی ایران در سپتامبر 2013 ( شهریور ماه 1392) به جمهوری قرقیزستان، سفر آتامبایف به ایران را حائز اهمیت برشمرد و تصریح کرد که دو کشور،ظرفیتهای زیادی برای توسعه روابط و دوستی دو کشور وجود دارد.

عبدلدایف با اشاره به توافق هسته ای اخیر میان ایران و کشورهای 1+5، این توافق را دستاورد بزرگی برای ایران خواند و آنرا ناشی از ایستادگی دولت و ملت ایران برشمرد.

علی نجفی سفیر کشورمان نیز با ابراز خرسندی از روند روبه رشد مناسبات دو کشور، سفر رئیس جمهوری قرقیزستان به ایران را گام جدیدی در روابط دوستانه دو کشور برشمرد و تصریح کرد که سفر رئیس جمهوری قرقیزستان به ایران، موجب گسترش و تعمیق هرچه بیشتر همکاریهای دو کشور در زمینه های مختلف خواهد شد.
نظرات بینندگان