arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۲۲۰۸۵
تاریخ انتشار: ۱۲ : ۱۸ - ۳۱ مرداد ۱۳۹۴

معرفی ارزان‌ترین مقصد گردشگری فرهنگی دنیا

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
دوبلین، پایتخت جمهوری ایرلند به عنوان ارزان‌ترین مقصد برای گردشگری فرهنگی در سراسر جهان شناخته شد.

به گزارش ایسنا، نشریه «Post Office Travel Money» با بررسی و مقایسه 16 پایتخت اروپایی و همچنین شهر نیویورک آمریکا، در نهایت شهر دوبلین ایرلند را به عنوان ارزان‌ترین مقصد گردشگری با جاذبه‌های فرهنگی معرفی کرد.

در این گزارش هزینه بازدید از شش جاذبه فرهنگی هر شهر شامل موزه‌ها، گالری‌های هنری‌، جاذبه‌های تاریخی و همچنین کنسرت‌های اپرا و موسیقی مقایسه شده است و شهر دوبلین در مقایسه با پایتخت‌های معروفی چون پراگ‌، بوداپست و ورشو ارزان‌ترین مقصد گردشگری فرهنگی انتخاب شد.

بازدید از موزه ملی‌، گالری ملی‌، کتابخانه قدیمی کالج «ترینستی»، نمایشگاه «Book of Kells» و همچنین دو رویداد فرهنگی دیگر در شهر دوبلین در مجموع هزینه‌ای 100 یورویی در برخواهد داشت‌، در حالی که بازدید از مکان‌ها و حضور در رویدادهای فرهنگی مشابه در لندن 397 یورو هزینه دارد که این شهر را به عنوان گران‌ترین شهر اروپایی معرفی کرده است.

گردشگران در پاریس، پایتخت فرانسه نیز برای بازدید از مکان‌هایی مشابه باید 242 یورو پرداخت کنند، در حالی که هزینه‌ها در نیویورک با افزایش قابل ملاحظه‌ای به 680 یورو می‌رسد.

به گزارش «آیریش تایمز»، در یک نظرسنجی توئیتری‌ و جداگانه نیز شهر دوبلین ایرلند‌ به عنوان دوستانه‌ترین جاذبه گردشگری در جهان شناخته شده و بیشترین تحسین‌ها را برای استقبال گرم مردم آن از گردشگران به دست آورده است و پس از شهر "نیس" در فرانسه به عنوان لذت‌بخش‌ترین جاذبه گردشگری در جهان نیز شناخته شده است.

همچنین در این نظرسنجی توئیتری‌، کشور ایرلند پس از اسپانیا‌، انگلیس،‌ ایتالیا و تایلند در مکان پنجم لذت‌بخش‌ترین کشورها برای گردشگران معرفی شده و منطقه گردشگری «کانکون» در مکزیک نیز به عنوان جاذبه‌ای با فوق‌العاده‌ترین چشم‌اندازها از سوی کاربران اینترتی انتخاب شده است.
نظرات بینندگان