arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۲۲۴۸۸
تاریخ انتشار: ۲۲ : ۱۱ - ۰۳ شهريور ۱۳۹۴

تصنیف‌خوانی شجریان برای هاشمی رفسنجانی تکذیب شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

خبر  آماده‌سازی یک تصنیف با مضمون و محتوایی درباره خدمات و تلاش‌های حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی توسط محمدرضا شجریان، تکذیب شد.

به گزارش ایسکانیوز، خبر انتشار یک تصنیف با مضمون و محتوایی درباره خدمات و تلاش‌های حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی توسط محمدرضا شجریان که امروز در برخی از سایت ها منتشر شده، توسط موسسه دل آواز -شرکت انحصاری پخش آثار استاد محمدرضا شجریان- تکذیب شد.

همچنین دکتر طه هاشمی، معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی طی صحبت با خبرنگار ایسکانیوز اساس این خبر را کذب محض دانسته و گفت: تاکنون نه مذاکره ای با آقای شجریان در این زمینه شده است و نه آیت الله هاشمی رفسنجانی نیاز به چنین کاری دارد.

طه هاشمی ادامه داد: اگه ما می خواستیم چنین کاری کنیم نیاز نبود آن را مخفیانه انجام دهیم و آن را حتما علنی می کردیم.

هاشمی در پایان صحبت های خود از انعکاس چنین اخباری که دروغ محض است، اظهار تاسف کرد و مهمترین رسالت رسانه را انعکاس حقایق عنوان کرد.

برخی از سایت ها ادعا کرده بود که "استاد محمدرضا شجریان در حال آماده‌سازی یک تصنیف باشکوه با مضمون و محتوایی درباره خدمات و تلاش‌های آیت الله هاشمی رفسنجانی است.این کار موسیقایی که از چندی پیش و به سفارش معاونت فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی آغاز شده است، ابتدا در جلسه بزرگداشت حافظ که در همین نهاد علمی و آموزشی برگزار گردید مطرح شد. استاد شجریان بعد از دریافت این پیشنهاد ابتدا با فروتنی نداشتن شرایط مناسب برای خواندن آواز و مشکلات کهولت سن برای حنجره را بهانه‌ای برای نپذیرفتن این پیشنهاد کرده است اما در ادامه و با توضیح اهمیت این موضوع و اختصاص بودجه‌‌ای در شان استاد آواز ایران، این پیشنهاد در دستور بررسی و برنامه ریزی برای تهیه ترانه مناسب توسط ایشان قرار گرفت."
نظرات بینندگان