arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۲۲۵۰
تاریخ انتشار: ۳۶ : ۱۴ - ۰۳ فروردين ۱۳۹۰

گلوله باران شدید نوار غزه توسط رژیم صهیونیستی / حماس امروز را عزای عمومی اعلام کرد

درپی شهادت دستکم هشت فلسطینی در حملات هوایی و توپخانه ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه ، دولت منتخب حماس روز چهارشنبه را عزای عمومی اعلام کرد .
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
درپی شهادت دستکم هشت فلسطینی در حملات هوایی و توپخانه ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه ، دولت منتخب حماس روز چهارشنبه را عزای عمومی اعلام کرد .
 
حسن ابو حشیش مسئول روابط عمومی دولت منتخب حماس در نوار غزه اعلام کرد پس از اینکه هشت فلسطینی در حملات وحشیانه روز سه شنبه ارتش رژیم صهیونیستی به مناطق شرق غزه به شهاددت رسیدند ، دولت حماس امروز را عزای عمومی اعلام کرد .

دولت حماس همچنین از از همه شهروندان فلسطینی ساکن نوار غزه خواست در مراسم تشییع پیکر شهدای فلسطینی که قرار است بعد از ظهر امروز از مسجد بزرگ العمری در مرکز شهر غزه آغاز شود ، شرکت کند .
 
به گزارش خبرگزاری فرانسه از غزه ؛ دستکم هشت فلسطینی از جمله هشت فعال عضو گردانهای قدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی در حملات هوایی و گلوله باران شدید ارتش اسراییل به نوار غزه به شهادت رسیدند. در همین حال جنبش جهاد اسلامی فلسطینی روز چهارشنبه در بیانیه ای مسئولیت شلیک دو موشک از نوع گراد به فلسطین اشغالی را برعهده گرفت .
 
 تنش بی سابقه رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان نوار غزه
 
شاهد تنش بی سابقه ای از سوی رژیم صهیونیست علیه فلسطینیان ساکن نوار غزه هستیم. طامر المسحال خبرنگار شبکه تلویزیونی الجزیره در غزه در گفتگوی زنده با این شبکه درباره تشدید حملات جنگنده ها و تانک های رژیم صهیونیستی به غزه گفت: شب گذشته شاهد شب داغی در غزه بودیم و اوضاع روز به روز متشنج تر می شود.

فلسطینیان این وضع را خطرناک می دانند.

دیروز هشت فلسطینی به شهادت رسیدند که در دوره آتش بس در چد ماه گذشته پیش چنین مساله ای رخ نداده بود.

یک هواپیمای جاسوسی اسرائیل شامگاه شب گذشته در حمله هوایی خود به منطقه حی الزیتون در جنوب شرقی شهر غزه، گروهی وابسته به گردان های قدس، بازوی نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین را هدف قرار دادند.

به نظر می رسد این نیروها در ماموریت پرتاب خمپاره به سوی مواضع نظامی اسرائیل بودند.

این حمله منجر به شهادت چهار تن از اعضای این گروه شد.

این حمله چند ساعت پس از حمله تانک های اسرائیل به منطقه الشجاعیه شرق غزه روی داد که در پی آن چهار فلسطینی به شهادت رسیدند.

بیشتر گروه های نظامی فلسطینی در بیانیه های خود به اسرائیل هشدار دادند به این حملات پاسخ خواهند داد حتی برخی از گروه های فلسطینی چند خمپاره و موشک های دست ساز به سوی اسرائیل پرتاب کردند. وی افزود: گروه های سیاسی فلسطینی نظیر حماس، جهاد و گروه های چپ گرا، اسرائیل را مسئول پیامدهای این حملات دانستند.

به نظر می رسد جنبش حماس با احتیاط شدید با این مساله برخورد می کند.

حماس خواهان مداخله جامعه بین المللی شد.

حماس نمی خواهد وارد درگیری شدیدی با اسرائیل شود.

حماس تنش کنونی در این منطقه را یک منفعتی اسرائیلی تا منفعتی فلسطینی می داند و این که اسرائیل می خواهد از این وضع در عرصه های داخلی و خارجی استفاده کند.

از سوی دیگر حماس بر این نظر است جامعه بین المللی به شدت با اوضاع منطقه و انقلاب های جاری در منطقه مشغول است و این وضع فعلا به سود فلسطینیان نیست.

اما در صورتی که اسرائیل به تنش های خود ادامه دهد و افراد زیادی را به شهادت برساند، فلسطینیان را وادار می کند که محاسبات سیاسی خود را نادیده گیرند.
 
هنيه: شوراي امنيت بايد از فلسطيني ها حمايت کند
 
نخست وزیر دولت منتخب فلسطین در نوار غزه از شورای امنیت سازمان ملل متحد خواست از غیرنظامیان فلسطینی در برابر حملات نظامی ارتش رژیم صهیونیستی حمایت کند .
 
 اسماعیل هنیه روز چهار شنبه اعلام کرد شورای امنیت باید برای حمایت از مردم بی دفاع نوار غزه وارد عمل شود و قطعنامه ای در حمایت ملت فلسطینی تصویب کند . وی تصریح کرد شورای امنیت نباید در صدور قطعنامه و اجرای سریع ان کوتاهی کند و همچنانکه قطعنامه ای در حمایت از مردم لیبی صادر کرد باید همان کار را در حمایت از مردم بی دفاع نوار غزه و مجازات رژیم صهیونیستی صورت دهد. به گزارش خبرگزاری فرانسه از غزه ؛ نخست وزیر منتخب فلسطین در ادامه از مقامات جدید مصر خواست گذرگاه مرزی رفح را بازکنند و اجازه بدهند انواع کالاها و وسائل مورد نیاز فلسطینی ها از جمله مصالح ساختمانی وارد این منطقه شوند. هنیه از ملتهای عربی که دست به قیام زده اند خواست مسئله فلسطین به ویژه نوار غزه را در صدر برنامه هایشان قرار دهند.

در حملات هوایی و گلوله باران دیروز ارتش اسراییل به نوار غزه دستکم نه فلسطینی ازجمله چهار عضو گردانهای قدس شاخه نظامی جهاد اسلامی به شهادت رسیدند و سی فلسطینی دیگر زخمی شدند
 

 
نظرات بینندگان