arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۲۲۶۵۴
تاریخ انتشار: ۲۱ : ۰۹ - ۰۴ شهريور ۱۳۹۴

400هزار میلیارد تومان اعتبار جهت پروژه‌های ناتمام دولت قبل!

رئیس سازمان میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری گفت: بیش از 400هزار میلیارد تومان اعتبار جهت پروژه‌های ناتمام دولت قبل نیاز است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
"مسعود سلطانی‌فر" سه شنبه سوم شهریور در شواری اداری شهرستان اسدآباد اظهار کرد: بیش از 400هزار میلیارد تومان اعتبار جهت خلف وعده‌ها و پروژه‌های نیمه کاره دولت قبل نیاز است.

دکتر سلطانی فر با بیان اینکه نباید به مردم قول و وعده بی مطالعه و بدون بررسی داده شود، تصریح کرد: از دولت قبل چندین پروژه نیمه تمام باقی مانده و در این در حالی است که بودجه دولت تنها 230 هزار میلیارد تومان است و از این بودجه بخش اعظمی به بودجه جاری اختصاص دارد.

وی با اشاره به اینکه هنوز محل اصلی تامین منابع مالی کشور متکی به صادرات نفت است، گفت: در شرایط پساتحریم دولت باید از ظرفیت‌های اقتصادی کشور استفاده کرده و کمتر متکی به درآمد نفتی است.

سلطانی فر با بیان اینکه از دولت قبل برای ما دوران رکود باقی مانده است، یادآور شد: کاهش قیمت نفت مشکلات را دو چندان کرده و خشکسالی نیز مشکلات دیگر کشورها افزون‌تر کرده است در حال حاضر بیش از شش هزار روستا در کشور با تانکر آب رسانی می شوند باید شیوه های تامین آب و مصرف آب و استفاده و از آب سفره‌های زیر زمینی تغییر یابد.

وی تصریح کرد: 90 درصد منابع آبی کشور در بخش کشاورزی استفاده می‌شود و تنها 10 درصد آب در بخش صنعت و شرب مورد استفاده قرار می گیرد.

سلطانی‌فر خاطرنشان کرد: روش‌های مدرن و نوین آبیاری چون گلخانه، قطره‌ای، بارانی در کشاورزی می‌تواند ضریب صرفه‌جویی آب کشاورزی را ارتقا دهد رشد سه درصدی اقتصادی کشور در سال 93 و رفع تحریم و طی دو سال گذشته دولت تدبیر و امید تورم 40 درصد را به کمتر از 14 درصد کاهش داده است.

وی کاهش نرخ تورم را موجب گسترش سر مایه‌گذاری و توسعه سرمایه گذاری و اشتغال در بخش های مختلف ذکر و عنوان کرد: شرایط آینده بر اساس اطاعات و آمار شرایط مطلوب و مناسبی خواهد بود.

وی با اشاره به 800 میلیارد تومان رهاورد رئیس جمهوری جهت استان همدان اظهار کرد: این اعتبار معادل چهار تا پنج سال اعتبارات استان همدان است که امیدواریم در فرایند توسعه استان و شهرستان‌ها موثر واقع شود.

سلطانی‌فر در پایان خاطرنشان کرد: از پنج میلیون گردشگر بازیدکننده از کشور ایران دو میلیون نفر از گردشگران خارجی جهت زیارت امام رضا و حضرت معصومه و برخی نیز در قالب گردشگری سلامت وارد ایران می‌شوند در آینده پس از تحریم یکی از موتور محرکه‌های کشور بحث گردشگری خواهد بود و بحث گردشگری نیز موتور محرکه اقتصاد ما در آینده هست.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان