arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۲۲۸۱۵
تاریخ انتشار: ۴۸ : ۲۰ - ۰۴ شهريور ۱۳۹۴

خاطره ناطق از برخورد با یک فرمانده سپاه

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

خاطرات شخصیت‌های سیاسی و مذهبی می‌تواند برای علاقه‌مندان به تاریخ و سیاست ایران بسیار جالب توجه باشد. یکی از این سیاستمداران حجت‌الاسلام و المسلمین ناطق نوری است که ریاست دفتر بازرسی مقام معظم رهبری را بر عهده دارد.

به گزارش انتخاب به نقل از نامه‌، ناطق نوری در یکی از خاطرات خود به تخلف یک فرمانده سپاه و برخورد با وی اشاره می‌کند: «برای آقا گزارش آمده بود که در گرگان و علی‌آباد و مینودشت، فرمانده سپاهی است که بسیار خشن عمل کرده، افرادی را دستگیر می‌کند و شلاق می‌زند، رعب و وحشت عجیبی ایجاد کرده است و همه هم از او می‌ترسند. آقا هم دستور داد تا بازرسی پیگیری کند. یک هیئتی را به شمال فرستادیم و نتیجه‌ بازرسی را به آقا دادیم و پیشنهاد دادیم قوه‌ قضائیه با متخلف برخورد کند. آقای رازینی که در سازمان قضایی نیروهای مسلح بودند، دستور داد ایشان را دستگیر کردند. سرش را تراشیدند در خیابان‌ها گرداندند، شلاق زدند و به حسابش هم رسیدند و قصه تمام شد.

پس از این برخورد، آقای نورمفیدی امام جمعه‌ محترم گرگان به آقا نامه نوشتند که بازرس شما در مورد فرمانده سپاه، باندی و خطی برخورد کرده است و تحقیقات را از جناح خاص انجام دادند. آقا از ما می‌خواستند که جوابش چیست. در این قضایا آقا خیلی جدی هستند. من گزاش دیگری تهیه کردم و اظهارات فرماندار و مدیر کل اطلاعات و تمام مسئولانی که از آنها تحقیقات شده و اتفاقا بعضی از آنها در جناح آقای نورمفیدی هم بودند به صورت مستند ضمیمه‌ گزارش کردم و خدمت آقا دادم. ایشان فرمودند: عین همین گزارش یک نسخه هم برای آقای نورمفیدی بفرستید و با فرستادن این گزارش به آقای نورمفیدی قضیه تمام شد».

نظرات بینندگان