arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۲۲۸۲۴
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۴۲ : ۲۱ - ۰۴ شهريور ۱۳۹۴

انتقاد جبهه پیروان از تاکید رئیس جمهور بر اجرای قانون در نظارت شورای نگهبان بر انتخابات

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 ایرنا نوشت:جبهه پیروان خط امام و رهبری با انتشار بیانیه ای نسبت به سخنان اخیر رییس جمهوری در خصوص لزوم مخلوط نشدن کار نظارتی و مسوولیت های اجرایی در انتخابات انتقاد کرد و آن را بی مهری نسبت به سایر قوا تفسیر کرد.

این تشکل اصولگرا در بخشی از بیانیه خود آورده است: نخبگان و روشنفکران جامعه حرکت زبانی و عملی روی ریل قانون را عامل اصلی وحدت و همگرایی بین قوا می دانند و ورود و تحلیل در حوزه هایی که مسائل اصلی را فرعی کرده و امور حاشیه ای را به متن می آورد مخل وحدت و انسجام تلقی می کنند.


این تشکل افزوده است: این جمله که 'مجلس اول که شورای نگهبان نبود مهمترین مجلس یا از بهترین ادوار مجالس ما بوده' جای نقد جدی دارد، جناب آقای رئیس جمهور اقتضای تدبیر و اعتدال ، همراهی و همگامی با مسیر اصلی انقلابی است که برای دفاع از آن تا به حال سرمایه های بزرگی از جمله شهدای والامقام در دفاع از آن به شهادت رسیده اند.

این بیانیه می افزاید: شورای نگهبان از جمله نهادهایی است که از اول انقلاب علیرغم هجمه های ظالمانه و غیرعالمانه لیبرال ها، لائیک ها و استکبار همچنان مقاوم و با قدرت در مقابل انحرافات ایستاده و به وظیفه شرعی و قانونی خود عمل می کند.

در بخش دیگری از این بیانیه خطاب به رییس جمهور آمده است : لازم است حضرتعالی که از یاران دیرین امام و رهبری هستید روابط حسنه و دوستانه خود را با جایگاه قانونی نظارت بر امر انتخابات حفظ کنید.

رییس جمهوری کشورمان چندی قبل در دیدار استانداران اظهار داشت: شورای محترم نگهبان ناظر است نه مجری. مجری انتخابات دولت است. دولت مسوول برگزاری انتخابات است و دستگاهی هم پیش بینی شده که نظارت کند تا خلاف قانون صورت نگیرد.

روحانی تصریح کرد: شورای نگهبان چشم است و چشم نمی تواند کار دست را بکند، نظارت و اجرا نباید مخلوط شوند؛ باید به قانون اساسی کاملا توجه کرده و عمل کنیم.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
شاهین
|
Romania
|
۲۲:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
1
18
حق با رییس جمهوره دیگه، بنده خدا مگه حرف غیر قانونی ای زده؟
نیما
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۵
1
15
ایا دعوت از همگان برای الزام به رعایت قانون توهین محسوب می شود؟
م امیدوار
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۵
0
2
قافیه برای اقایان تنگ شده
نظرات بینندگان