arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۲۲۸۵۹
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۰۹ - ۰۵ شهريور ۱۳۹۴

ظریف: امیدوارم روند بررسی برجام در مجلس به خوبی طی شود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در گفت و گو با ایرنا ابراز امیدواری کرد: روند بررسی برجام در مجلس شورای اسلامی به خوبی طی شود.

محمد جواد ظریف در بدو ورود به فرودگاه بین المللی شهید بهشتی اصفهان در این گفت وگو افزود: مطرح شدن برجام در کنگره آمریکا به عنوان یکی از داغ ترین موضوعات در کانون توجه قرار دارد و از نظر سیاست داخلی آمریکا بسیار مهم است.

وی اضافه کرد: فشارها و حرکاتی برای رد کردن برجام در کنگره آمریکا شروع شده اما احتمال رد شدن آن ضعیف است و این تحرکات به نتیجه نخواهد رسید.

وزیر خارجه تصریح کرد: کنگره آمریکا زیر فشار احزاب، گروههای سیاسی و لابی صهیونیستی برای رد کردن برجام است.

وی تصریح کرد: گرچه کشمکش زیادی در آمریکا وجود دارد و بیشتر اعضای کنگره مخالف برجام هستند اما باتوجه به روش های قانونگذاری و اختیارات رییس جمهور آمریکا در اجرای قانون، احتمال اینکه رییس جمهور نتواند این موضوع را از مجلس بیرون آورد، بسیار کم است.

ظریف تصریح کرد: احتمالا تا سه یا چهار هفته آینده این وضعیت ادامه دارد و شاهد کشمکش گروههای سیاسی آمریکا خواهیم بود.

وی همچنین به روند گفت وگو و مذاکرات در مجلس شورای اسلامی اشاره و اظهار کرد: من و همکارانم و آقای صالحی در جلسات مختلف حضور داریم و توضیحات کافی را به نمایندگان مجلس ارائه می کنیم .

ظریف ابراز امیدواری کرد: روند بررسی برجام در مجلس شورای اسلامی بخوبی طی شود.

وی همچنین در پاسخ به سوالی درباره برداشته شدن تحریم ها گفت: هنوز شاهد اقدام عملی در این زمینه نبوده ایم اما کشورها و بنگاههای اقتصادی مختلف با علاقه این موضوع را دنبال می کنند.

وزیر امور خارجه با بیان اینکه با اجرایی شدن برجام شاهد بهبود وضعیت معیشتی مردم خواهیم بود، گفت: مردم ایران با همان صبر و استقامتی که داشتند باعث شدند همه فشارها و برنامه ریزی های بدخواهان مردم و انقلاب اسلامی کشورمان بی تاثیر باشد و با صبر و متانت این روند را طی می کنند که در آینده منافع و آثار مثبت آن برای مردم روشن خواهد شد.

ظریف هدف از سفر خود به اصفهان را که همزمان با هفته دولت صورت گرفته ، دیدار و گفت وگو با مسئولان ، نخبگان و گروههای اجتماعی اصفهان و افتتاح چند پروژه اعلام کرد.

محمدجواد ظریف، وزیر امورخارجه کشورمان چهارشنبه شب بمنظور افتتاح تعدادی از طرح های عمرانی اصفهان در هفته دولت وارد فرودگاه بین المللی شهید بهشتی این شهر شد و مورد استقبال مسئولان این استان قرار گرفت.

شرکت در شورای اداری، بازدید از پروژه قطار شهری، افتتاح چندین طرح عمرانی و شهری و دیدار با علمای اصفهان از برنامه های سفر دو روزه وزیر امور خارجه کشورمان به این استان اعلام شده است.

همچنین به گفته شهردار اصفهان با حضور محمد جواد ظریف وزیر خارجه کشورمان، عملیات احداث نمایشگاه بین المللی به عنوان یکی از طرح های زیربنایی این استان آغاز خواهد شد.

تعدادی از طرح های عمرانی در نقاط مختلف کشور قرار است طی هفته دولت با حضور وزرا و مقامات بلندپایه کشور به بهره برداری برسد.

محمد جواد ظریف به نمایندگی از رییس جمهوری و هیات دولت، با سفر به اصفهان طرح های عمرانی این استان را افتتاح خواهد کرد.

انفجار در دفتر نخست وزیری در هشتم شهریور سال 1360 شهادت دو یار دیرین امام (ره) و انقلاب، محمد علی رجایی رییس جمهور و محمد جواد باهنر نخست وزیر وقت را در پی داشت.

به همین مناسبت و بمنظور آشنایی مردم با فعالیت ها و بیان اهداف و برنامه های دولت، از دوم تا هشتم شهریور به عنوان هفته دولت نامگذاری شده است.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان