arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۲۳۰۲۸
تاریخ انتشار: ۰۵ : ۰۹ - ۰۶ شهريور ۱۳۹۴

ويژه برنامه نود درباره ستارگان جهان و شال نارنجي!

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

  برنامه اين هفته نود به صورت ويژه درباره ديدار خيرخواهانه تيم هاي فوتبال ستارگان سابق جهان و ايران به روي آنتن رفت.

در حالي برنامه ويژه اين هفته نود به روي آنتن رفت که سراسر برنامه در خصوص ديدار خيرخواهانه تيم هاي فوتبال ستارگان سابق جهان و ايران بود، ديداري که قرار است عوايد حاصل از آن به مبتلايان ام . اس تعلق يابد. شال نارنجي نيز به عنوان نماد حمايت از مبتلايان ام . اس معرفي شد تا ورزشگاه آزادي در روز بازي اين دو تيم نارنجي پوش شود.

روبرتو کارلوس و ميشل سالگادو دو مهمان حاضر در برنامه نود بودند، بازيکناني که يک روز قبل از ساير ستاره هاي اسبق فوتبال دنيا به ايران آمده بودند.

روبرتو کارلوس با اشاره به زمان حضورش در تيم اينترميلان، اظهار کرد: من در آن زمان خيلي بازيکن دفاعي نبودم و بيشتر سعي مي کردم در فاز تهاجمي شرکت کنم. فوتبال ايتاليا خيلي دفاعي است و به همين دليل هم مربي دوست نداشت من خيلي جلو بازي کنم.

وي درباره کوتاه کردن موهايش نيز، گفت: از زماني که دخترم به دنيا آمد موهايم را کوتاه کردم.

ستاره سابق تيم ملي فوتبال برزيل و باشگاه رئال مادريد نيز درباره حضورش در تيم ملي برزيل، بيان کرد: ما منتظر بوديم در سال 2002 با تيم ملي فوتبال اسپانيا بازي کنيم ولي فينال را مقابل آلمان به ميدان رفتيم. بازي کردن در تيم ملي فوتبال برزيل آسان است چرا که بازيکنان از کيفيت بالايي برخوردارند. من 17 سال بازي کردم و تنها سه بار با تيم ملي فوتبال برزيل شکست خوردم.

کارلوس درباره کيفيت و قدرت بالاي برخي از ضرباتش، گفت: خودم هم نمي دانم که چگونه اين گل ها را به ثمر مي رساندم.

اين ستاره چپ پاي فوتبال دنيا همچنين در پاسخ به سوال فردوسي پور مبني بر اينکه بين رونالدو و مسي کدام يک را انتخاب مي کند؟ اظهار کرد: من نيمار را انتخاب مي کنم. پس از آن زيدان را و پس از آن نيز رونالدو اورجينال را بر مي گزينم.

وي همچنين با پرسش از فردوسي پور مبني بر اينکه رونالدو را انتخاب مي کند يا مسي را؟ پس از پاسخ فردوسي پور که با انتخاب مسي همراه بود به او گفت که فردوسي پور بارسلونايي است.

در ادامه ميشل سالگادو مدافع سال هاي قبل باشگاه رئال مادريد و تيم ملي فوتبال اسپانيا نيز با اشاره به اينکه در اولين بازي خود در رئال مادريد با فرناندو هيرو همبازي بوده است، گفت: پس از ان که اولين بازي را در کنار فرناندو هيرو به ميدان رفتم مدت هاي زيادي را با او همبازي بودم. در آن سال ها رئال مادريد پول خرج مي کرد و من هم به مادريد آمدم.

وي درباره تيم رويايي آن سال هاي رئال مادريد، بيان کرد: ما دوستان خوبي براي يکديگر بوديم و نتايج خوبي را با هم کسب کرديم، شباهت بازي من و کارلوس بسيار زياد بود و ما سال هاي خوبي را با رئال مادريد تجربه کرديم.

سالگادو در مورد اينکه لقب کهکشاني ها براي اين تيم از جذب ستاره هاي فوتبال دنيا شکل گرفت، گفت: ما قبل از اينکه ستارگان فوتبال را نيز در رئال داشته باشيم بارها به مقام قهرماني رسيده بوديم اما اين اسم بعد از اضافه شدن اين بازيکنان و ستارگان ايجاد شد.

وي افزود: فوتبالي که ما بازي مي کرديم واقعا فوق العاده بود و آماده بوديم همه جام ها را ببريم. ما در آن سال ها ضربه بزرگي را از باخت مقابل ساراگوسا خورديم و اين از بدشانسي کي روش بود چرا که ما پس از آن موفق شديم بازهم اين تيم را ببريم.

اين ستاره سابق باشگاه رئال مادريد درباره بازي ال کلاسيکو نيز، اظهار کرد: اين ديدار از جمله رقابت هايي است که در دنيا همه تلاش مي کنند آن را ببينند و اين باعث مي شود تمام دنيا براي اين ديدار هيجان داشته باشند.

سالگادو همچنين با اشاره به حذف چندباره تيم ملي اسپانيا در آن سال ها از جام ملت هاي اروپا و جام جهاني، گفت: اين بخشي از فوتبال است، ما سه بار با اسپانيا به مراحل بالاتر صعود کرديم اما در نهايت موفق نمي شديم.

وي همچنين در پاسخ به علت جدايي اش و اينکه آيا با رضايت اين اتفاق افتاد يا خير، خاطرنشان کرد: من هرگز به اين کار مجبور نشدم. يک سال ديگر با رئال مادريد قرارداد داشتم و مي توانستم با رئال يکسال ديگر کار خود را ادامه دهم اما با توجه به اينکه از انگليس پيشنهاد داشتم در نهايت از اين تيم جدا شدم. جدايي از رئال مادريد لحظه سختي در زندگي فوتبالي ام بود.

سالگادو نيز در پاسخ به سوال فردوسي پور مبني بر اينکه رونالدو را انتخاب مي کند يا مسي را، گفت: من رائول را انتخاب مي کنم.

در ادامه برنامه نود تصاويري از دوران بازي ستاره هاي اسبق دنيا پخش شد، از فيگو گرفته تا سالگادو و کارلوس، يورک، داويدز و...

همچنين دوربين برنامه نود که بر سر تمرين تيم ستارگان فوتبال ايران حاضر شده بود در گفت و گو با علي کريمي، نظر اين ستاره فوتبال ايران را درخصوص برگزاري اين ديدار خيرخواهانه جويا شد، که کريمي در پاسخ، اظهار کرد: برگزاري چنين رقابت هايي خيلي خوب است، هواداران فوتبال از برگزاري چنين ديدارهايي خوشحال مي شوند، برخي از اين بازيکنان که هم اکنون در ايران حاضر شده اند در سال هاي قبل ستاره مورد علاقه بسياري از مردم بوده اند.

وي افزود: اين ديدار تبليغ خوبي براي کشور و فوتبال ايران است و مي توان در آينده نيز ديدارهاي خيرخواهانه اين چنيني ديگري را نيز برگزار کرد.

کريمي در پاسخ به اينکه به کدام يک از اين بازيکنان علاقه بيشتري دارد، عنوان کرد: من فيگو و سبک بازي او را بيشتر از ساير بازيکنان حاضر در اين تيم دوست داشتم.

در ادامه، برنامه نود به ورود ساير بازيکنان ستارگان اسبق جهان در فرودگاه امام خميني (ره) اختصاص يافت و گفت و گوهايي را با برخي از بازيکنان اين تيم داشت.

فيگو با اشاره به اينکه «خيلي خوشحالم از اينکه ايران هستم و در يک بازي خيرخواهانه به ميدان مي روم» گفت: وقتي از من دعوت شد در اين ديدار حاضر شوم با آغوش باز قبول کردم و ميل و اشتياق زيادي براي حضور در اين بازي داشتم.

وي افزود: خيلي خوشحالم که به ايران آمده ام و مي دانم که فوتبال در ايران طرفداران زيادي دارد، اميدوارم مردم فردا از فوتبال لذت ببرند.

ستاره پرتغالي تيم هاي فوتبال بارسلونا و رئال مادريد همچنين درباره کناره گيري از انتخابات فيفا و اينکه گويا مجددا قصد دارد در اين انتخابات شرکت کند نيز بيان کرد: الان بهتر است راجع به فيفا حرفي نزنيم و درباره بازي فردا صحبت کنيم.

ويتوربايا ديگر بازيکن تيم فوتبال ستارگان جهان، با بيان اينکه جمعيت حاضر در فرودگاه فوق العاده است، اظهار کرد: اين خيلي فوق العاده است که چنين جمعيتي به فرودگاه آمده است و فردا نيز چنين جمعيتي را در ورزشگاه مي بينيم.

وي درباره حضور ايران در جام جهاني نيز، گفت: تيم ايران در جام جهاني عملکرد خوبي داشت و با فاصله کمي از آرژانتين بازي را واگذار کرد.

بايا افزود: ستارگان سابق جهان از حضور در ايران خوشحال هستند و نسبت به اينکه قرار است يک شهر جديد را ببينند حس خوبي دارند.

انتخاب محبوت ترين بازيکن تيم فوتبال ستارگان جهان سوال برنامه ويژه نود بود که در نهايت به ترتيب با انتخاب کارلوس، فيگو و فابيو کاناوارو همراه شد.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان