arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۲۳۱۴۵
تاریخ انتشار: ۰۸ : ۰۹ - ۰۷ شهريور ۱۳۹۴

مالک خصوصی قصد ورود به حریم امامزاده سید نصرالدین را دارد

یک مالک خصوصی قصد دارد تا در حریم درجه یک امامزاده سید نصر الدین واقع در بازار تهران یک ساختمان بسازد به همین علت از اداره کل میراث فرهنگی تهران شکایت کرده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
طبق قانون ساخت و ساز در حریم درجه یک هر اثر تاریخی ممنوع است و امامزاده سید نصرالدین نیز یکی از بناهای ثبت شده در فهرست میراث ملی است که در چهارراه گلوبندک واقع شده است.

با این حال یک مالک خصوصی قصد دارد تا در این حریم ساخت و ساز کند اما از آنجا که تعیین حریم درجه‌بندی شده برای این بنای تاریخی، او را از ساخت و ساز تا ارتفاع ۷ و نیم متر منع کرده، شکایت خود را از اداره کل میراث فرهنگی تهران به دیوان عدالت اداری فرستاده است.

این مالک قصد دارد تا ساختمان خود را با ارتفاعی بیش از حد مجاز بسازد، اما اداره کل میراث فرهنگی چند سال پیش حریم این اثر را تعیین کرده و ساخت و ساز با ارتفاع بیشتر را منع کرده است، اما او معتقد است که ملکش به اشتباه در حریم میراثی امامزاده سید نصرالدین قرار گرفته و مدعی است که ساختمان های اطراف ارتفاعی بیش از این ساختمان دارند.

اکنون مدیریت حقوقی این اداره کل در حال پیگیری این پرونده است و باید دید آیا این بار دیوان عدالت اداری رای به ساخت و ساز یک ملک مسکونی می‌دهد و یا حافظ حریم میراثی امامزاده سید نصرالدین می شود.

امامزاده سيد نصرالدين از نخستین امامزاده‌­های تهران است که پیشینه آن مربوط به قبل از انتخاب این شهر به پایتختی می‌شود.

ساختمان امامزاده سيدنصرالدين بيش از ۹۰۰ سال قدمت دارد. اين بقعه در ضلع غربي خيابان خيام بين چهارراه گلوبندک و ميدان محمدی قرار گرفته است.
منبع: مهر
نظرات بینندگان