arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۲۳۲۷۲
تاریخ انتشار: ۱۶ : ۱۸ - ۰۷ شهريور ۱۳۹۴

هدف لاريجاني از سفر به نيويورک چه بود؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 يک عضو کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس، توسعه روابط ايران با کشورها را از جمله اهداف سفر رييس مجلس به نيويورک دانست.

احمد شوهاني با اشاره به سفر رييس مجلس به نيويورک جهت شرکت در اجلاس روساي مجالس دنيا گفت که قطعا چگونگي مقابله با گسترش تروريسم منطقه اي و مسائل مربوط به بحران هاي منطقه اي همچون عراق سوريه و يمن و توافق نامه هسته اي را به عنوان محورهاي مورد بحث در اين اجلاس خواهد بود.

وي گفت: با توجه به نقش تاثيرگذار ديپلماسي پارلماني در توسعه روابط کشورها همچون ايران، حضور دکتر لاريجاني و رايزني ها با کشورها و روساي مجالس را مي توان در اين راستا ارزيابي کرد.

وي با بيان اينکه مواضع ايران در مسائل منطقه اي و بين المللي توسط دولت و مجلس مطرح مي شود افزود: ديپلماسي پارلماني در کنار ديپلماسي وزارت خارجه بسيار تاثير گذار است که اين موضوع از نقش و جايگاه مجالس در دولت ها نشات مي گيرد.

شوهاني ادامه داد: با توجه به لزوم حمايت توافق هسته اي در مجالس دنيا حضور دکتر لاريجاني مي تواند تاثير بسزايي داشته باشد.

اين عضو کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس، توسعه روابط ايران با کشورها را از جمله اهداف سفر رييس مجلس به نيويورک برشمرد و گفت: ديدارهايي که رييس مجلس در حاشيه اين اجلاس به صورت دو و يا چند جانبه با روسا و نمايندگان کشورها خواهد داشت براي ارتقاي روابط اقتصادي ايران با دنيا به خصوص کشورهاي اروپايي بعد از توافق هسته اي از اهميت ويژه اي برخودار است.

به گفته شوهاني، چگونگي مقابله با گسترش تروريسم منطقه اي و مسائل مربوط به بحران هاي منطقه اي همچون عراق سوريه و يمن و توافق نامه هسته اي را به عنوان محورهاي مورد بحث در ا ين اجلاس عنوان و اظهار کرد: انتظار مي رود مسائل منطقه اي و بين‌المللي و روابط دو جانبه اقتصادي و سياسي با کشورها در ديدارهاي رييس مجلس مورد توجه قرار گيرد.

وي در پايان ابراز اميدوراي کرد که با اين گفت و گوها و ديدارها شاهد به نتيجه رسيدن توافقنامه هسته اي و گشايش روابط با کشورهاي تاثيرگذار و در نهايت خروجي مثبت در داخل باشيم.

منبع : خانه ملت
نظرات بینندگان