arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۲۳۴۴۷
تاریخ انتشار: ۱۱ : ۲۰ - ۰۸ شهريور ۱۳۹۴

افزايش دزدي‌ ميان مسئولان مالي داعش

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 حساب‌دار مالي داعش که مسئول چاه‌هاي نفتي در مناطق اشغال شده اين گروه در حومه حسکه بود، پس از سرقت مبلغي حدود 100 ميليون ليره سوريه گريخت.

به گزارش سايت اينترنتي العهد، اين اقدام در نوع خود بي سابقه نيست، چرا که اخيرا نيز رخدادهايي از اين دست چندين مرتبه صورت گرفته است. در دير الزور سوريه انس المطلق، معاون حسابدار ميدان نفتي تيم و شخصي به نام احمد رحوم،‌ مسئول ميداني داعش در روستاي البوعمر پس از سرقت اموال بسياري به سمت ترکيه فرار کردند.

همچنين عمار احداوي، مسئول قراردادها در گروه تروريستي داعش در دير الزور در نيمه دوم ماه ژوئن گذشته به جنوب ترکيه گريخت. عامر النکلاوي، مسئول گروه جند الرحمن که با داعش بيعت کرده است و چاه‌هاي نفتي در دير الزور را تحت تصرف خود دارد، به همراه مبالغ مالي به ترکيه فرار کرد.

داعش همچنين اذعان کرده است که ابو عبيده المصري، مسئول دفتر ماليات‌ها در شهر الميادين سوريه پس از سرقت چهار ميليون دلار از اموال گرفته شده از مغازه‌ داران و ساکنان روستاها گريخته است.

همچنين شخصي به نام ابو عواد التونسي، يکي از مسئولان داعش که تابعيت تونسي دارد،‌ به همراه 185 ميليون ليره سوريه به مکاني نامعلوم فرار کرد. پيش از او نيز شخصي با نام ابو علي الحربي که تابيعت عربستاني داشت و مسئول احکام بود، فرار کرده بود.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان