arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۲۳۹۷۳
تاریخ انتشار: ۳۷ : ۲۱ - ۱۱ شهريور ۱۳۹۴

بکام: انگلیسی روزی قهرمان جام جهانی می‌شود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 دیوید بکام با حمایت از رایان گیگز عنوان کرد این مربی ولزی باید جانشین فان خال شود. او همچنین ابراز داشت انگلیس روزی قهرمان جام جهانی می‌شود.

به گزارش روزنامه ایندیپندنت، دیوید بکام هافبک سابق منچستریونایتد مدعی شد رایان گیگز تمام ویژگی‌های لازم برای جانشینی فان خال را دارد و و این مربی ولزی باید هدایت منچستر را در فصل آینده بر عهده بگیرد.

رایان گیگز که 963 بازی برای منچستریونایتد انجام داد در سال 2014 کفش‌هایش را آویخت. او رکورددار حضور در تاریخ لیگ برتر نیز هست و افتخارات زیادی با منچستریونایتد کسب کرده است. او دو فصل پیش پس از رفتن دیوید مویس چهار بازی به عنوان سرمربی منچستریونایتد فعالیت کرد تا اینکه لوئیس فان‌خال هدایت شیاطین سرخ را بر عهده گرفت و گیگز را به عنوان دستیار خود انتخاب کرد.

دیوید بکام که خود همبازی رایان گیگز در منچستریونایتد بوده درباره گیگز 41 ساله گفت: مربیگری در منچستر ربطی به اسم و رسم ندارد و تنها شناخت است که یک گزینه را از گزینه دیگر بهتر می‌کند. به نظر من بهترین گزینه برای مربیگری در منچستر رایان‌ گیگز است. او به عنوان بازیکن خدمات زیادی به منچستر ارائه کرد و بعید است بازیکنی مثل او در این تیم پیدا شود. علاوه بر آن مسئولیت‌پذیری بسیار بالایی نیز دارد و این موضوع را حتی در تیم ملی ولز نیز ثابت کرده است. من امیدوارم که او را روزی به عنوان سرمربی منچستر ببینم. همه ما که هم بازی گیگز بودیم خیلی چیزها از او یاد گرفتیم.

بکام ادامه داد: او یکی از بهترین بازیکنان تاریخ باشگاه بود و من خوشبختم که کنار او بازی کردم. از همان موقع نیز رهبری گیگز در میدان کاملا مشخص بود و حدس می‌زدم یک روزی به عنوان مربی فعالیت کند.

حضور بازیکن خارجی زیاد در لیگ برتر در سال‌های گذشته بیش از قبل شده حتی این فصل تیم‌های باشگاهی در انگلیس رکوردشکنی کرده بودند و خریدهای زیادی را انجام دادند که اکثر آنها بازیکنان خارجی بود. خیلی از روزنامه‌نگاران از این شرایط ابراز نگرانی کردند ولی دیوید بکام نظر دیگری دارد و می‌گوید اصلا نگران این موضوع نیست که بازیکنان خارجی زیادی در لیگ برتر حضور دارند: فکر می‌کنم روزی انگلیس قهرمان جام جهانی شود و این اوج افتخار و غرور هر انگلیسی است که این اتفاق را تجربه کند. من مطمئنم بالاخره یک روز انگلیس قهرمان جام جهانی می‌شود. من از اینکه در سال 1966 قهرمان جام جهانی شدیم افتخار می‌کنم و می‌بینم که هنوز درباره آن زمان صحبت می‌کنیم. نباید نگران این باشیم که بازیکنان خارجی زیادی در لیگ برتر حضور دارند. فکر می‌کنم حضور این بازیکنان به کیفیت بازیکنان جوان کمک کند و ما تاثیر آن را در تورنمنت‌های پیش رو ببینیم.

او در پایان گفت:‌ به نظر من انگلیس توانایی قهرمانی در یورو 2016 را دارد. هر چند رسانه‌ها نظر دیگری دارند و من برای نظر آنها احترام قائلم. فراموش نکنید لیگ برتر بهترین لیگ دنیاست و طبیعی است بازیکنان خارجی زیادی در این لیگ حضور داشته باشند. این بازیکنان هستند که لیگ برتر را بزرگ و بزرگ‌تر کردند. به عنوان مثال اریک کانتونا و دیوید ژینولا در زمان حضور من در منچستر عملکرد خوبی داشتند و من چیزهای زیادی از آنها یاد گرفتم.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان