arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۲۴۰۷۳
تاریخ انتشار: ۲۳ : ۱۳ - ۱۲ شهريور ۱۳۹۴

طوفان 139 نفر از مردم هیرمند را راهی بیمارستان‌ کرد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

امروز طوفان 70 کیلومتری و هجوم ماسه‌بادی‌ها 139 نفر از مردم هیرمند را راهی بیمارستان‌ها کرد و دید افقی را به زیر 50 متر کشاند.

به گزارش فارس، طوفان شدید همراه گرد و خاک در شهرستان هیرمند علاوه بر به وجود آورده خسارت زیاد به بخش‌های کشاورزی و باغداری، مشکلاتی را در عبور و مرور رانندگان کامیون‌ها در مرز میلک به وجود آورده است.

چند محور روستایی در هیرمند مسدود شد
فرماندار هیرمند در این زمینه اظهار کرد: امروز شدت طوفان در شهرستان هیرمند به 72 کیلومتر بر ساعت رسیده و دید افقی را تا زیر 50 کاهش داده است.

محمدعلی پیری افزود: از صبح امروز نیز بیش از 130 نفر به مراکز درمانی و بیمارستان‌های منطقه مراجعه کرده‌اند که از این تعداد 75 نفر مرد، 39 نفر زن و 25 نفر کودک بوده‌اند.

وی گفت: از صبح امروز بر اثر هجوم ماسه‌ بادی‌ها چند محور روستایی مسدود شد که تلاش راهداران برای بازگشایی آنها ادامه دارد.

مدیر پایانه مرزی میلک نیز از آمادگی تمام ادارات مستقر در پایانه‌مرزی برای شرایط طوفانی خبر داد.

غلامحسین نهبندانی افزود: با توجه به اهمیت کار صادرات و ترانزیت در مرز میلک این مرز در بدترین شرایط آب و هوایی منطقه هم تعطیل نبوده و به تجار و رانندگان خدمات‌رسانی می‌کند.

شدت وزش باد بعد از ظهر کاهش می‌یابد
کارشناس پیش‌بینی هواشناسی سیستان و بلوچستان نیز اظهار کرد: در منطقه سیستان وزش باد شدید و گرد و خاک و در نقاط مستعد طوفان و گرد و خاک را شاهد هستیم که از بعد از ظهر به تدریج از شدت وزش باد کاسته خواهد شد.

مصدق گودرزی‌فر افزود: در نواحی مرکزی و نوار شرقی استان در بعد از ظهر افزایش غبار در برخی نقاط باد و گرد و خاک رخ خواهد داد.

وی ادامه داد: در نواحی مرکزی و جنوبی افزایش ابر و طی سه روز آینده در برخی نقاط مرکزی و جنوبی و رگبار باران، رعد و برق و تندباد موقتی پیش‎بینی می‌شود.

کارشناس پیش‌بینی هواشناسی سیستان و بلوچستان بیان کرد: شدت بارش‌ها در ارتفاعات جنوب و جنوب شرق است و در برخی از این نقاط آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیرها پیش‌بینی می‌شود.

وی گفت: امروز و فردا در اکثر نقاط استان کاهش دما خواهیم داشت و از اواخر امشب و فردا نواحی غربی دریای عمان مواج خواهد بود.
نظرات بینندگان